وزیر کشور:

مسافران شهرهای قرمز علاوه بر جریمه، عودت داده می شوند/ اجرای پروتکل های سال گذشته در اعیاد پیش رو/ افراد بالای ۵۰ سال مناطق خاص تا شهریور واکسینه می‌شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۹:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۸۲۵۹
مسافران شهرهای قرمز علاوه بر جریمه، عودت داده می شوند/ اجرای پروتکل های سال گذشته در اعیاد پیش رو/ افراد بالای ۵۰ سال مناطق خاص تا شهریور  واکسینه می‌شوند
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: دستورالعملی در حوزه مدیریت کرونا صادر شده و سفر برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل بوده، در این مقطع در هر کجایی که با سفرها در داخل جاده‌ها مواجه شد آنها را عودت دهد.

به گزارش برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از پیشنهادات نشست امروز این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته ما بتوانیم از ستاد دو یا سه روز دیگر را مجوز بگیریم و تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم که این منوط به مجوز ستاد است. با توجه به شرایط ویژه و میزان ترددی که به و از تهران و کرج است شاید این کار بتواند کمک کند.

 او افزود: بر اساس دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا تاکنون صادر شده است، سفر برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل بوده، در این مقطع در هر کجایی که با سفرها در داخل جاده‌ها مواجه شد آنها را عودت دهد. شاید این کار برای خانواده ها سخت باشد اما لازم است در برخی از مقررات سختگیرانه‌تر عمل کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تعطیلات اعیاد قربان، غدیر، ایام عرفه و ماه محرم را داریم. بر اساس مصوبات ستاد تاکید و مقرر شد همان پروتکل‌هایی که سال قبل بوده امسال هم همان پروتکل‌ها را به‌صورت جدی مراعات کنیم.

وزیر کشور گفت: همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد براساس فرمایش مقام معظم رهبری همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و برای ما حکم قانون را دارد و همه باید تابع باشیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: تلاش ما در ستاد و قرارگاه این است که ظرفیت‌های مناسبی را که اطمینان‌بخش باشد برای برگزاری مراسم‌ها و مناسک‌ها ایجاد کنیم اما همه باید دعاگو باشیم و از خداوند بخواهیم به ما کمک کند.

وزیر کشور  گفت: تشکیل صف مراجعان برای دریافت واکسن هم باعث سختی و ناراحتی برای عزیزان می‌شود و هم امکان ابتلا را بالا می‌برد بنابراین فاصله اینکه بدون نوبت یا با نوبت بروند حداکثر یک هفته تفاوت دارد و تقاضای ما از دوستان این است که حتما این را رعایت کنند.

او افزود: ضمن عذرخواهی و قدردانی از همه اصناف و گروه‌ها و مشاغلی که در این یکسال و ۵ ماه واقعا زحمت کشیدند، تحمل کردند و خسارت دیدند باید بگوییم که همه زحمات برای این است که منفعت بزرگتر که جان و سلامت مردم و امنیت مردم است را تامین کنیم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: کرونا مختص کشور ما نیست و در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است اما امیدواریم با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها ابتلاها را کاهش دهیم.

رحمانی فضلی گفت: امروز مقرر شد واکسیناسیون افراد بالای 60 سال، افراد بالای 50 سال در مناطق خاص و حساس کرونایی همچنین گروه های پرخطر و پرریسک در دستورکار قرار گیرد. امروز قول دادند که همه گروه های پرخطر ظرف یک ماه واکسینه شوند با این حساب تا شهریور هم باید افراد بالای 60 سال، هم افراد بالای 50 سال در مناطق خاص و هم گروه های پرریسک واکسینه شده باشند که می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز