آیا برای کودکان واکسن وجود دارد؟

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۲۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۸۲۷۸
آیا برای کودکان واکسن وجود دارد؟
آمریکا تنها کشوری است که در حال حاضر به نوجوانان 12 سال به بالا واکسن کرونا تزریق می کند اما باز هم برای سنین پایین تر واکسنی وجود ندارند و همین امر نگرانی را بین خانواده ها افزایش داده است.

به گزارش برنا؛  به نقل از CNN، تا بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در دنیا چند هفته ای بیشتر باقی نمانده اما هنوز محققان مشغول آزمایش های بالینی هستند تا اثربخشی واکسن کرونا را روی کودکان زیر 12 سال اثبات کنند. این در حالی است که والدین مدام درباره واکسینه شدن فرزندان زیر 12 سال خود سؤال می کنند.

البته این چالش در دیگر کشورهای دنیا که هیچ واکسنی برای افراد زیر 18 سال ندارند، بیشتر احساس می شود و والدین نسبت به سلامتی فرزندان خود ابراز نگرانی می کنند. محققان اعلام کرده اند که نگرانی والدین را درک می کنیم اما ما در حال بررسی بهترین و بی خطرترین واکسن برای کودکان هستیم.

محققان واکسن فایزر بیش از 4600 کودک را در سه گروه 5 تا 11 سال؛ 2 تا 5 سال و نوزادان 6 ماهه تا 2 ساله را برای انجام آزمایش روی واکسن ثبت نام کرده اند. یافته ها نشان می دهد که نتایج اولیه بررسی روی کودکان 5 تا 11 سال واکسن فایزر در ماه سپتامبر اعلام می شود و در صورت تأیید نهایی، از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن را به کودکان در همان ماه صادر کند.

نتایج آزمایش ها روی کودکان 2 تا 5 سال هم مدتی بعد از آن اعلام خواهد شد. به گفته محققان فایزر، برای کودکان سنین پایین تر، نتایج در ماه های اکتبر یا نوامبر منتشر می شود و مجوز تزریق اضطراری آن صادر خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، البته ملاحظات سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز تزریق اضطراری واکسن چند هفته ای به طول می انجامد و این بدان معناست که امکان تزریق واکسن برای کودکان سنین پایین تر تا اواخر پاییز یا حتی سال آینده وجود ندارد. به دنبال فایزر، محققان واکسن مدرنا هم در حال ثبت نام 6700 کودک 6 ماهه تا 11 ساله هستند. به نظر می رسد نباید تا سه ماهه نخست سال 2022 منتظر اجرای واکسیناسیون کودکان در دنیا باشیم.

برخی والدین بر این باورند که فرزند من جثه بزرگی دارد و می تواند واکسن بزرگسالان را دریافت کند؛ اما این در حالی است که محققان معتقدند مقوله واکسن ارتباطی با جثه فرد ندارد. همه چیز با بلوغ سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد و این بلوغ با جثه کودک مشخص نمی شود.

وضعیت کودکان با افراد بالغ فرق می کنند، آنها در سنین پایین تر به دوزهای متفاوت و تعداد دوزهای مختلف از واکسن نیاز دارند. سیستم ایمنی در بدن نوزاد 6 ماهه با کودک 3 ساله و کودک 8 ساله متفاوت است و باید برای هر گروه سنی واکسن جداگانه ای ساخته شود.

دوز واکسن مخصوص کودکان باید به اندازه تعیین شود به طوری که ممکن است دریافت دوز پایین تر، ایمنی لازم را در بدن آنها در مقابل ویروس کرونا ایجاد نکند. واکسنی که در دنیا در حال تزریق است، آنها را در برابر عوارض جانبی مستعد می کند.به گزارش سیناپرس، شاید برخی عوارض در افراد بالغ خیلی اذیت کننده نباشد، اما همین عوارض خفیف در کودکان و نوزادان ممکن است آنها را زمین گیر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز