معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

ویزای عتبات برای عرفه صادر نمی‌شود/ آمادگی کامل برای اعزام داریم

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۲۳:۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۸۳۰۶
ویزای عتبات برای عرفه صادر نمی‌شود/  آمادگی کامل برای اعزام داریم
حجت السلام صحبت الله رحمانی گفت: ما آمادگی کامل برای اعزام زائران به عتبات را داریم و در حال پیگیری هستیم. امیدواریم بتوانیم در آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس دستورالعمل بهداشتی دو کشور اعزام داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ طی روزهای اخیر ستاد کرونای ایران با تشرف زائران به عتبات ضمن رعایت نکات بهداشتی و محدود و البته به صورت هوایی موافقت کرد. هرچند بر اساس بررسی‌های انجام شده هنوز اقدامات برای سفر به  عتبات در حال انجام بوده و کاری از پیش نرفته است. هیات گردشگری وزارت فرهنگ عراق در وضعیت کنونی اعلام کرد: «کارمندان خود را برای پیگیری ورود کاروان‌های گردشگری در فرودگاه‌های بغداد و نجف مستقر کرده است.» این اقدامات در حالی انجام می شود که بر اساس گفته های علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دلتا کرونا در تمامی نقاط کشور چرخیده  و  لغو هرگونه سفر هم یکی از اولویت ها در رعایت پروتکل های بهداشتی محسوب می شود. البته تمهیدات مناسب برای برگزاری سفر به عتبات از سوی ستاد مقابله با کرونا سنجیده شده و هم اکنون روند برگزاری این سفر نیازمند اقدامات اساسی از سوی تصمیم گیران است.

 ویزای عرفه به مناسبت فرارسیدن عید قربان صادر نمی‌شود

حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت مسافرت به عتبات برای  زائران ایرانی در روز عرفه به خبرنگار برنا گفت:  دولت عراق در شرایط کنونی به دلیل عید قربان 10 روز تعطیل اعلام کرد و عنوان کرده به مناسبت فرارسیدن  عرفه ویزا صادر نمی‌شود.

 او افزود: ما آمادگی کامل برای اعزام داریم و در حال پیگیری هستیم. امیدواریم بتوانیم در آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس دستورالعمل بهداشتی دو کشور اعزام داشته باشیم.

معاون عتبات سازمان حج درباره روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال شده است.  

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: زائران قبل از سفر باید تست پی سی آر دهند. همچنین رعایت فاصله اجتماعی از نکات مورد اهمیت در این سفر محسوب می‌شود.

او از دیگر الزامات برای سفر در شرایط کرونایی گفت: زائران نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند.

معاون عتبات سازمان حج درباره روند ادامه خدمات در ایام سفر تاکید کرد: با توجه به اینکه مرکز، خدمات پزشکی ارائه می‌دهد با نظارت کامل بهداشتی، امنیت غذایی  و رعایت مسائل بهداشتی می‌توان بهترین خدمات را ارائه داد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز