۸۰ درصد از افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی بهزیستی واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۳۰:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۸۴۲۳
۸۰ درصد از افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی بهزیستی واکسینه شدند
رییس سازمان بهزیستی کل کشور ار واکسیناسیون ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی و پرسنل این مراکز خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور حدود ۵۰۰ نفر از عزیزان در مراکز بهزیستی فوت کردند.

به گزارش برنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین واگذاری ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: امروز حدود ۵۱ هزار نفر از سالمندان و معلولان و بیماران مزمن روانی در بیش از یک هزار مرکز شبانه روزی توسط موسسات غیردولتی و خیریه نگهداری می شوند. برای این عزیزان ماهانه به ازای هر فرد مبلغ ۲ میلیون تومان پرداخت می شود که مجموع رقم ۱۰۰ میلیون تومان در ماه است که توسط دولت جمهوری اسلامی کمک می شود.

او ادامه داد: ۵۵ هزار معلول شدید و غیر شدید در مناطل و توسط خانواده ها نگهداری می شوند که دولت مبلغ یک میلیون تومان حق پرستاری به هر فرد پرداخت می کند که در ماه مبلغ ۵۵ میلیون تومان را شامل می شود.

قبادی دانا اظهار کرد: در مجموع ماهانه ۱۵۵ میلیون تومان برای بیش از ۱۰۰ هزار سالمند و معلول پرداخت می شود. در کمتر کشوری چنین خدمتی ارائه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص واکسیناسیون افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور در مراکز شبانه روزی با انجام پروتکل ها توانستیم شیوع بیماری را به حداقل برسانیم. ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز ما به این بیماری مبتلا شدند و عمده عزیزان یعنی بیش از ۸ هزار نفر که عمدتاً هم در سنین بالا بودند بهبودی کامل را در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و تحت مراقبت پرسنل در مراکز به دست آوردند و متاسفانه حدود ۵۰۰ نفر از معلول و سالمندان و بیماری روانی مزمن که در مراکز شبانه روزی ما اقامت داشتند، فوت کردند.

قبادی دانا اضافه کرد: با تولید واکسن کرونا و دستیابی به آن اقدامات خوبی صورت گرفت و عزیزان در مراکز بهزیستی در اولویت اول قرار گرفتند و بیش از ۹۵ هزار دوز واکسن تا کنون تزریق شده است. بیش از ۸۰ درصد افراد تحت پوشش در مراکز بهزیستی و مراقبین آنها واکسن را دریافت کردند و حدود ۷۰ درصد کسانی که نوبت اول را دریافت کردند، نوبت دوم واکسن را نیز دریافت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز