معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ :

اصناف در موج پنجم کرونا همکاری خوبی داشتند/ اعتراضات کسبه به دلیل عدم تعطیلی مکان های شلوغ دیگر بود

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۵:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۸۴۲۶
اصناف در موج پنجم کرونا همکاری خوبی داشتند/ اعتراضات کسبه به دلیل عدم تعطیلی مکان های شلوغ دیگر بود
سرهنگ مرادی گفت: مشاغل مجاز و قانونی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و متوقف شدن فعالیتشان همکاری خوبی با پلیس و سایر دستگاه ها داشته اند.

به گزارش برنا؛ پیک پنجم کرونا مانند سایر پیک های شیوع بیماری منجر به تعطیلی برخی از مشاغل  و متضرر شدن کسبه آن ها شد. در این بین بسیاری از مشاغل گروه های غیر ضروری برای کاهش شیوع بیماری همکاری خوبی با دستگاه های نظارتی داشتند و تلاش کردند برای مدیریت بهتر شهر بیماری را کنترل کنند اما در این بین بسیاری از مشاغل غیر ضروری بنا به هر دلیلی زیر بار بستن مغازه ها و کسب و کار های خود نرفتند و به نحوی خواستند تا کسب و کار های خود را سرپا نگه دارند.

پلمب کسب و کار های زیر زمینی در موج پنجم کرونا

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره برخورد با اصناف متخلف در راستای اجرای محدودیت های اجرایی شده در موج پنجم کرونا گفت: ستاد مقابله با کرونا این پیک شیوع بیماری را نیز مانند سایر پیک ها اعلام کرده است که تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه تأمین ارزاق ضروری مردم مثل دارو، نان و.. در این دوره از محدودیت ها مورد توجه است و می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند، افزود:  فعالیت گروه های شغلی دو، سه، چهار و پنج در پیک پنجم کرونا متوقف شد که مشاهده کردیم مثل همیشه اصناف، مسئولان مجتمع تجاری و بازار تهران همکاری و همراهی لازم را داشتند.

سرهنگ مرادی درباره اعلام نارضایتی های کسبه ی بازار تهران برای توقف فعالیت هایشان تصریح کرد: شرایط کسب و کار برای کسبه مخصوصا برای کسبه ی بازار تهران بسیار سخت است و ما این موضوع را قبول داریم.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: نارضایتی این کسبه بیشتر منوط به این است که اگر فعالیت آن ها متوقف است باید سایر مکان های شلوغ مثل مترو ها  واتوبوس ها تعطیل باشند و یا اگر اصناف تعطیل هستند چک های آن ها برگشت نخورد.

او با بیان اینکه درحال حاضر کسبه انتظار دارند که در این شرایط معافیت های مالیاتی یا تخفیفات مالیاتی داشته باشند چرا که زمانی که فعالیت صنفی نداشته باشند، درآمدی نیز برای پرداخت نخواهند داشت، تأکید کرد: طی چند وقت اخیر مواردی بوده است که با اصناف برخورد هایی صورت گرفته است اما این صنف ها بیشتر جز مشاغل بودند که به صورت زیرزمینی و غیر قانونی کار می کنند.

او گفت: همکاران ما به اتفاق بازرسان اصناف، تعزیرات و بهداشت مشاغل مشاغل غیرمجاز را در شرایط محدودیت های کرونایی شناسایی کردیم و منجر به پلمب این کسب و کار شده است.

سرهنگ مرادی در پایان افزود: مشاغل مجاز و قانونی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و متوقف شدن فعالیتشان همکاری خوبی با پلیس و سایر دستگاه ها داشته اند.

انتهای پیام/4

نظر شما