یک نفر از این افراد شهردار تهران خواهد شد + معرفی

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۵:۲۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۸۴۵۳
یک نفر از این افراد شهردار تهران خواهد شد + معرفی
تاکنون نفرات متعدد برای قبولی مسندی شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده اند. در این میان فقط 12 نفر از آنها به مرحله نهایی رسیده اند. حال باید دید در موعد مقرر اعضای شورای شهر تهران کدام فرد شایسته مدیریت پایتخت می‌دانند.

به گزارش برنا؛ شمارش‌های معکوس برای انتخاب شهردار پایتخت آغاز شده است. بر اساس بررسی های انجام شده شهردار جدید پایتخت از بین اسامی ۱۲ نفری که به مرحله نهایی رسیده‌اند انتخاب می‌شود. این افراد شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی می‌شوند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای  از کارنامه کاری منتخبین شهرداری شهر تهران است.

احمدی مقدم

 

•    اسماعیل احمدی مقدم (زاده ۱۳۴۰ تهران) فرمانده سابق ناجا بوده است. مدرک دکترای علوم دفاعی از دانشگاه عالی دفاع ملی دارد. او در سال ١٣٤٠ در محله نارمک تهران متولد شد. احمدی‌مقدم در سال ١٣٥٦ برای گذراندن دروس حوزوی به حوزه علمیه قم رفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی و بعدتر در سال ١٣٥٨ و پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این ارگان پیوست.

او در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ به عنوان ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد. احمدی مقدم ابتدا در سال ۱۳۸۴ در این سمت منصوب شد، سپس در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ با دو حکم ۲ ساله و سال ۱۳۹۳ با یک حکم ۱ ساله دیگر، در این سمت ابقا شد.

او مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت دفاعی را در دوره فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای علوم دفاعی را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرد. اسماعیل احمدی‌مقدم در کارنامه خود سابقه حضور در مناطق جنگی در طول هشت سال دفاع‌مقدس و مسئولیت‌هایی مانند فرماندهی سپاه سردشت، فرماندهی دانشگاه علوم انتظامی، معاون هماهنگ‌کننده ناجا، جانشینی نیروی مقاومت بسیج و فرماندهی منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ را دارد.

آباد

 

  • معصومه آباد (زاده ۱۳۴۱ در آبادان)، عضو شورای شهر تهران در دوره سوم و چهارم بوده‌است. او نویسنده کتاب «من زنده‌ام» بوده که خاطراتش را از دوران اسارت نوشته است. آباد ۳۳ روز پس از آغاز جنگ عراق علیه ایران در تاریخ 1359/7/23در حال مأموریت هلال احمر، در جاده ی ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی درآمد و ابتدا به اردوگاه مرزی تنومه و سپس به زندان‌های استخبارات و الرشید و چندی بعد به اردوگاه موصل و الانبار برده و ۴۰ ماه بعد در تاریخ 1363/11/12 آزاد شد. معصومه آباد در چهارمین دوره شورای شهر تهران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) در لیست آبادگران ایران اسلامی قرار داشت.

از سوابق علمی - اجرایی معصومه آباد می‌توان به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران، مسئول درمانگاه محرومین درون مرزی ۱۳۶۷–۱۳۶۶، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان نجمیه ۱۳۷۷–۱۳۷۵، مسئول مؤسسه فرهنگی بروج و مشاور مدیر کل شهرداری تهران اشاره کرد. او از زنان جانباز ایران به شمار می‌آید.

جمال

  • جمال‌الدین آبرومند (زاده ۱۳۴۱ تهران) است. پیش از این جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه و فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین بود. او پیش‌تر در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ به عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. آبرومند فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه پاسداران بود و به عنوان جانشین معاون لجستیک قرارگاه خاتم‌الانبیاء فعالیت می‌کرد.

دانش‌آموخته دکتری مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت است. او پس از جنگ سمت‌هایی چون معاونت لجستیک نیروی زمینی سپاه، جانشین معاونت لجستیک ستاد کل سپاه، فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین، معاونت آماده، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد مشترک سپاه پاسداران و معاونت طرح، برنامه، بودجه و مالی سپاه پاسداران را برعهده داشت.

گفتنی است جمال الدین آبرومند در تاریخ 18 شهریور 99 به عنوان دستیار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در حوزه خدمت و پیشرفت منصوب شد.

مهرداد

  • مهرداد بذرپاش (متولد ۱۳۵۹ در تهران)، سیاستمدار و رئیس دیوان محاسبات کشور ایران است. در تاریخ یک مرداد ۱۳۹۹ و با رای نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد. پیش از او عادل آذر در این مقام فعالیت می‌کرد. او همچنین صاحب‌امتیاز سابق روزنامهٔ وطن امروز و معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام بود. پیش از این، بذرپاش نماینده ی مردم تهران عضو هیئت‌رئیسه ی مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، رئیس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیر عامل شرکت توسعهٔ صنعت و معدن تدبیر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیر عامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بوده‌ است.

او در سال ۱۳۷۷ در رشتهٔ مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد. او برای طی دوره ی فوق لیسانس به دانشگاه علامه طباطبایی رفت و در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از این دانشگاه شد. بذرپاش دکتری تخصصی (PhD) خود را در رشتهٔ مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذراند و مدرک خود را اخذ کرد.

پدرش منصور بذرپاش در جنگ ایران و عراق شهید شده است. او پس از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، اقدام به تأسیس گروه مشاوران جوان شهردار تهران به عنوان حلقه رابط میان شهرداری تهران و جوانان کرد و از بذرپاش جهت ریاست این گروه دعوت به عمل آورد. پس از چندی، بذرپاش به عنوان مدیر فرهنگسرای خاوران نیز برگزیده شد.

محسن پیرهادی

  • محسن پیرهادی متولد مرداد ۱۳۵۹ در شهر تهران است. او نماینده مردم محترم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه رسالت است. پیرهادی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته نظارت شورای شهر بود. محسن پیرهادی مقطع دکتری را در رشته روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) گذراند. او همچنین مدرس دانشگاه های مختلف بوده است. در سوابق سیاسی و اجرایی وی عناوینی مانند: مشاور کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، مدیریت در سازمان ها و مناطق مختلف شهرداری تهران، مدیر کل امور بازرگانی شورای اصناف کشور، اولین دبیر طرح ضیافت کشور، عضو هیئت مدیره و معاون انجمن فرهنگی ایرانیان خارج از کشور و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وجود دارد.

محسن پیرهادی که در انتخابات ۲ اسفند ۹۸ در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و برای نخستین بار روی صندلی سبز پارلمان ملت نشست، توانست عضویت در هیات رئیسه مجلس انقلابی را بدست آورد.

او نویسنده ۳ کتاب در حوزه نظامی و دیپلماسی است. او در چهارمین دوره شورای شهر تهران با قرارگیری در لیست امیدآبادگران، به همراه مهدی چمران و مرتضی طلایی، به پارلمان شهری رفت و تا سال ۱۳۹۶، عضو هیات رئیسه بود.

مازیار حسینی

  • مازیار حسینی، متولد تهران در سال 1349 است و مدرک دکترای تخصصی (PHD) در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله دریافت کرده است. او معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و  شهرسازی در دوره صدارت محمد اسلامی در دولت دوازدهم بوده است.

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ ساختمانی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ﴿۱۳۹۷ تاکنون﴾، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران﴿ ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ ﴾،  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ﴿ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴﴾، جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران﴿۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸﴾ جمله سوابق اجرایی او است.  حسینی در  شورای عالی فنی شهرداری تهران ( ۱۳۹۰ تاکنون﴾، سازمان نظام‌مهندسی شهر تهران ( ۱۳۷۱ تاکنون﴾، انجمن بین‌المللی تونل سازی، انجمن مهندسی زلزله ایران و انجمن مهندسین عمران آمریکا عضویت داشته است و نشان بین‌المللی (جایزه ساساکاوای سازمان ملل متحد ) برای پروژه طرح مردم محور " دوام" ( داوطلبان واکنش اضطراری محلات﴾، نشان سازه فولادی برتر کشور برای پل جوادیه، نشان سازه فولادی برتر کشور برای سازه رأس برج میلاد، نشان سازه بتنی برتر برای تونل نیایش، نشان سازه بتنی برتر برای بزرگراه طبقاتی صدر، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های شیخ فضل‌الله و جناح، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های تقاطع بزرگراه باکری و آزادراه تهران کرج، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های کاروانسرا سنگی را دریافت کرده است.

 

هابیل

 

  •  هابیل درویش، متولد سال ۱۳۳۱ در روستای پاراقشلاق از توابع شهرستان پارس آباد مغان در استان اردبیل، از سال ۹۰ و بعد از محسن هاشمی، مدیر عامل شرکت مترو تهران بود. او بعد از روی کارآمدن تیم جدید مدیریت شهرداری از سمت خود استعفا کرده بود ، با حکم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی به سمت رئیس بنیاد تعاون ناجا منصوب شد. درویشی پس از استعفا از سمت مدیرعاملی متروی تهران مدتی به عنوان مدیرعامل گروه اقتصادی مفید در ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) مشغول بکار بود و پس از آن با نقل مکان به نیروی انتظامی رفت.

 

علیرضا_زاکانی8

 

  • علیرضا زاکانی (زادهٔ ۱۲ اسفند ۱۳۴۴) سیاستمدار اصولگرا، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او، مسئول اسبق سازمان سازمان بسیج دانشجویی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر بوده و نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را برعهده داشته‌است.

زاکانی در سال ۱۳۶۲ همزمان با حضور در جنگ ایران و عراق و مجروحیت ناحیه دست، پا و گردن داشت.

۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در ۱۵ عملیات بزرگ و جانبازی ۵۰درصد، در کنار حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و لشکر ۱۰ سیدالشهدا و قرارگاه‌های جنوب و غرب از دیگر سوابق او در دوران جنگ ایران و عراق بوده‌است. او عمدتاً در واحدهای تخریب و «اطلاعات-عملیات» حضور داشته و مسئولیت‌هایی از جمله مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام اطلاعات و عملیات لشکر۲۷ و نهایتاً مسئولیت محور این لشکر را برعهده داشته‌است.

پس از پایان جنگ، او در رشته دستیاری کودکان پذیرفته شد و در رشته پزشکی هسته‌ای، تخصص گرفت.

زاکانی پس از پایان مسئولیت در بسیج دانشجویی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را تأسیس کرد و برای چند دوره دبیرکل این حزب سیاسی اصولگرا بود. او پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود و برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌ است. در حال حاضر او ریاست جبهه تحول‌خواهان انقلابی را برعهده دارد که متشکل از سه تشکل سیاسی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. زاکانی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای از حوزه انتخابیه قم به مجلس راه یافت و به عضویت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درآمد.

 

عباس

  • عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه  است. او سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است. عباس علی‌آبادی، فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است. از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

نیکزاد

  • علی نیکزاد ثمرین (زاده ۱۳۴۴ اردبیل) سیاست‌مدار اصول‌گرا و مدیر اجرایی، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نمین و نیر، بوده و هم‌اکنون نایب رئیس اول مجلس یازدهم است او پیش‌تر به عنوان وزیر راه و شهرسازی، وزیر مسکن و شهرسازی، سرپرست وزارت ارتباطات، سرپرست وزارت راه و ترابری و رئیس هیات مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) فعالیت می‌کرد. او در دولت نهم، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ استاندار اردبیل بود. نیکزاد در دولت دهم از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر مسکن و شهرسازی بود و با حفظ سمت، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ نیز سرپرستی وزارت راه و ترابری را برعهده داشت و پس از ادغام دو وزارتخانه، در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرد. او در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه نیز سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت.

نیکزاد نخستین وزیر راه و شهرسازی ایران است. او پیش از بدست آوردن رای اعتماد برای پست وزارت راه و شهرسازی، وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه، در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود.  همچنین از آذر ۱۳۹۱ تا اسفند ۱۳۹۱ با حفظ سمت، سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

در ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، با ارایهٔ پیشنهاد وزارت او توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع ۲۸۶ رأی گرفته شده، با ۲۱۹ رای موافق، ۴۰ رأی ممتنع، ۲۷ رای مخالف، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس، وزیر مسکن و شهرسازی شد.

رستم قاسمی

  • رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در شهرستان لامرد استان فارس به دنیا آمد. او در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شده است و یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس به شمار می‌آید. قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) و از جانبازان جنگ تحمیلی نیز است. در کارنامه اجرایی ۳ دهه اخیر قاسمی، مسوولیت‌های مدیریتی و اجرایی زیادی به چشم می‌خورد. او پس از ادغام وزارت نفت مرداد سال ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و ۱۲ مرداد همان سال با ۲۱۶ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع وزیر نفت شد. رستم قاسمی در دولت حسن روحانی، روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ از سوی اسحاق جهانگیری در حکمی به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب شد و برای مدتی در این سمت بود.

از جمله سوابق کاری او می توان به معاون مهندسی قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء، معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه سازندگی نوح، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت، رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، رئیس هیئت مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو) و وزیر نفت اشاره کرد.

صولت

  • سید صولت مرتضوی باباحیدری، شهردار پیشین مشهد بود. او پیش از این مسئول بسیج باباحیدر، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار بیرجند، مدیر کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیر کل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان، دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان، استاندار خراسان جنوبی و معاون سیاسی وزارت کشور ایران بوده است. مرتضوی که اهل باباحیدر در چهارمحال و بختیاری است، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود و سپس در مهر ۱۳۹۲ و پس از کش و قوس‌های فراوان برای تعیین شهردار مشهد، از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، به عنوان شهردار انتخاب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز