سخنگوی سازمان غذا و دارو:

پانسمان های اهدایی بیماران Eb مرحله به مرحله تحویل انجمن می‌شود/ تلاش برای تحویل پانسمان ها درب منزل بیماران

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۰۵:۲۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۰۲۴۷
پانسمان های اهدایی بیماران Eb مرحله به مرحله تحویل انجمن می‌شود/ تلاش برای تحویل پانسمان ها درب منزل بیماران
کیانوش جهانپور گفت: پانسمان ها مرحله به مرحله تحویل انجمن Eb می شود اما دنبال این هستیم تا ارسال مستقیم را اجرایی کنیم یعنی پانسمان ها مستقیما درب منزل تحویل داده شود.

به گزارش برنا؛ چندی پیش خبر گم شدن پانسمان های اهدایی بیماران Eb سر و صدای زیادی به پا کرد اما سازمان غذا و دارو اعلام کرد تمام محموله های پانسمان توزیع نشده بیماران EB در انبارهای وزارت بهداشت موجود است و به منظور مدیریت بهینه توزیع، پانسمان مورد نیاز به تناسب تعداد بیماران طبق روال قبلی تحویل خانه EB می‌شود.

 

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به حواشی اخیر درخصوص این پانسمان ها گفت:  آخرین وضعیت پانسمان ها مکررا اعلام می‌شد اما با توجه به شبهاتی که عده ای در این موضوع دامن می‌زدند به صورت جزئی و گام به گام یکایک حلقه های زنجیره بررسی مجدد شدند و جهت اطمینان خاطر، آمار همه حلقه ها از جمله هیات امنای ارزی، معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی  ایران و...  مورد بازبینی قرار گرفت تا اطلاعات منتشر شده و مسیر کاملا شفاف شود، درحال حاضر گزارش تلفیقی را جهت اطلاع عموم منتشر کردیم.

او درباره نحوه توزیع این پانسمان ها افزود: مانند قبل پانسمان ها مرحله به مرحله تحویل خانه Eb می شود اما برای تسهیل دسترسی، ارسال مستقیم نیز در دستور کار قرار داد یعنی با رجیستری کامل بیماران، تسهیلاتی فراهم شود که پانسمان ها مستقیما درب منزل این عزیزان تحویل داده شود و خانه EB و سایر انجمن هایی که متصدی چنین اموری هستند بتوانند با فراغ بال بیشتر به سایر فعالیت های حمایتی و آموزشی و... خود از بیماران تحت پوشش بپردازند 

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا ارسال مستقیم پانسمان ها به درب منزل تا پایان دولت امکان پذیر است یا خیر؟ تصریح کرد: روزهای پایانی دولت قرار داریم طبیعتا فرصت و زمان انجام این کار نیست و  فعلا پانسمان ها به روال قبل توزیع می‌شود. 

جهانپور در پایان گفت: نحوه توزیع پانسمان ها در دولت بعدی تبعا به سیاست های مسئولان ذیربط بستگی خواهد داشت.

 

نظر شما
پرونده ویژه