تهران گرم‌تر می‌شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۰۹:۴۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۰۳۰۶
تهران گرم‌تر می‌شود
آسمان صاف تا نیمه ابری و افزایش تدریجی دمای هوا در استان تهران همچنین بالارفتن غلظت آلاینده ازن در هوای پایتخت و برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد طی امروز(اول مردادماه ) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش برنا؛ طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و در مناطق جنوبی و غربی استان تهران به‌ویژه فردا و پس فردا (۲ و ۳ مردادماه) گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران تا فردا (۲ مردادماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبح امروز (اول مرداد) در برخی مناطق پرتردد، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتاً آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است که البته به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. اگرچه حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تشکیل جزیره‌های حرارتی روی تهران جدی است

به‌تدریج تا اواخر وقت جمعه، از تندی باد کاسته و با افزایش غلظت ذرات معلق کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۲ مرداد) همراه با آغاز تردد خودرو‌ها شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. افزایش تندی باد طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول» قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در محدوده «قابل قبول» است.

نظر شما
پرونده ویژه