چگونه می‌توان جن‌ها را دید؟

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۲۳:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۰۴۲۴
چگونه می‌توان جن‌ها را دید؟
دیدن جن و اتفاقات مربوط به آن همیشه منجر به ترس و وحشت می شود. تا کنون داستانهای بسیاری در مورد ارتباط با جن و دیدن آن گفته شده است که واقعیت آن را در ادامه می خوانید.

به گزارش برنا؛ در زندگی همه انسانها شنیدن برخی از موضوعات، ناخودآگاه ایجاد ترس و هیجان می کند. جن یکی از این موضوعاتی است که شنیدن نام آنها حتی می تواند ایجاد رعب و وحشت کند.

بیشتر مردم اعتقاد دارند جن ها موجوداتی هستند که فارغ از نامرئی بودنشان، دارای قدترت تفکر و احساسات هستند و آفرینش آنها به هزاران سال قبل بازمی گردد. اما راز پنهان این موجودات چه می باشد؟

شاید تاکنون در فیلم های ترسناک، جن و روح را دیده باشید، اما دیدن و صحبت در مورد جن فلسفه ای عمیق دارد که در منابع و کتابهای مذهبی بدان اشاره شده است.

دیدن و ارتباط با جن در قرآن

همانطور که از مفهوم نام جن به دست می آید، جن موجودی ناپیدا است که قرآن کریم وجود آن را تصدیق کرده و مشخصاتی برای او عنوان کرده است مانند:

    از آتش آفریده شده اند.(سوره الرحمن، آیه 15)

    گروهی از آنها مۆمن صالح و گروهی کافرند. (سوره جن، آیه 11)

    دارای تکلیف و مسۆولیت است. (آیات سوره جن و سوره الرحمن)

    آنها دارای حشر و نشر و معادند. (سوره جن، آیه 15)

    دارای علم و ادراک و تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است. (آیات مختلف سوره جن)

    آنها قدرت نفوذ در آسمان ها و خبرگیری و استراق سمع داشتند، و بعداً ممنوع شدند. (سوره جن، آیه 9)

    آنها قدرت انجام بعضی کارهای مورد نیاز انسان را دارند. (سوره سبا، آیات 12- 13)

    آنها با بعضی انسان ها ارتباط برقرار می ‌کردند و با آگاهی محدودی که نسبت به بعضی از اسرار نهائی داشتند ، به اغوای انسانها می ‌پرداختند. (سوره جن، آیه 6)

اما چیزی که در میان مردم مرسوم است که آنها را از ما بهتران، پری و همزاد و ... می دانند و ظاهر آنها را دارای اشکال عجیب و غریب و موذی معرفی می کنند که مزاحم انسانها می شوند. اما تمام این موارد نه مورد تائید قرآن و احادیث اسلامی اس و نه عقل آنها را قبول می کند بلکه بیشتر زاییده توهمات و خیال پردازی افرادی است که می خواهند بازار دعانویسی و امثال آنها را گرم نگه دارند.

واضح است که جنیان نیز مخلوقاتی مانند انسان ها هستند که برای آزمایش الهی و عبودیت خلق شده اند.

خداوند در قرآن می فرماید:

وَ مَا خَلَقْتُ الجْنَّ وَ الْانسَ إِلَّا لِیَعْبُدُون؛(سوره ذاریات، آیه56)

من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند).

و یا اینکه هیچ چیز خارج از اجازه خداوند انجام نمی شود. و خارج از سلطنت خدا کسی نمی تواند به انسان آسیب برساند.

«وَ مَا هُم بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ؛(سوره بقره، آیه112)

ولی هیچ گاه نمی ‌توانند بدون اجازه خداوند، به انسانی زیان برسانند.»

مفهوم دیگر جن

گاه جن مفهوم وسیع تری را در بر می گیرد که انواع موجودات ناپیدا را شامل می شود، اعم از آنها که دارای عقل و درک هستند و آنهایی که عقل و درک ندارند. حتی گروهی از حیوانات که می توان آنها را دید اما اغلب در لانه ها پنهان هستند در این مفهوم جای دارند.

پیامبر اکرم(ص) فرمود:

    «خداوند جن را پنج صنف آفریده است:صنفی مانند باد در هوا (ناپیدا هستند) و صنفی به صورت مارها، و صنفی به صورت عقربها، و صنفی حشرات زمین ‌اند، و صنفی از آنها مانند انسانند که بر آنها حساب و عقاب است.» (سفینة البحار،ج 1، ص 186 (ماده جن))

در چه صورت جن به انسان آسیب می زند؟

برای ایجاد مزاحمت از سوی جن به انسان راه حل های بسیار زیادی وجود دارد که که خرافه بودن و کاربرد آنها اثبات نشده است.

در آیه ٢٧٥ از سوره بقره از طرف خداوند آمده است:

آن دسته از افرادی که ربا میخورند در قیامت نمیتوانند برخیزند مگر مثل کسی که در نتیجه تماس با شیطان دیوانه شده و تعادل خود را از دست داده است.

به طور کلی اجنه و شیاطین هرگز بر انسان سلطه قهری و غیر ارادی و تصرف نداشته و هر گونه انحرافی که از سوی آنها درباره انسان صورت می پذیرد همراه با اختیار و اراده انسان است اما بی تردید برخی از مشکلات و سختی ها از سوی شیطان است که همه برای امتحان و آزمایش ما است.

به همین دلیل باید گفت که میان سختی و انحراف تفوت بسیاری وجود دارد چرا که انحراف برای مومنین نیست و سختی برای آنها مقدر شده است.

ازدواج با جن

ظاهرا اصل ازدواج با جن ممکن است. درباره ازدواج جن با انسان علما مطالبی بیان کرده اند که برگرفته از روایات و مطالب دینی است.

به عنوان مثال آیت الله بهجت در پاسخ به سوال اینکه آیا ازدواج دختر با جن جایز است، می فرمایند:

    چون معرضیت زیادی برای فتنه و منازعه دارد و خوف خطر دارد، خلاف احتیاط است و بر تقدیر جواز، احوط متعه است یا این که طوری باشد که شرط کنند وکالت را که اختیار طلاق است با دختر باشد.(کتاب استفتائات آیت الله بهجت،ج4، ص14 )

خداوند در سوره الرحمن می فرماید:

فِیهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ ﴿٥٦﴾ ، لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ ﴿٧٤﴾

در آن بهشت ها زنانی هستند که فقط به همسرانشان عشق می ورزند، و پیش از آنان دست هیچ انس و جنی به آنان نرسیده است. پیش از همسران بهشتی شان دست هیچ انس و جنّی به آنان نرسیده است.

از این آیه می توان دریافت که شکل تولد و تولید نسل جنیان نیز مانند انسان هاست. بدینسان می توان گفت ابلیس نیز که از طائفه جن است، فرزندان خود را از طریق ازدواج با زنان جنّ به دنیا می آورد.

شیخ عماد الدین یکی از موانع ازدواج را اختلاف جنس دانسته و میگوید:

    جائز نیست آدمی زن جنیه بگیرد چون خداوند فرمود:

    وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (سوره روم، آیه 21)

    و از نشانه های [قدرت و ربوبیت] او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقیناً در این [کار شگفت انگیز] نشانه هایی است برای مردمی که می اندیشند.

درباره اصل امکان دیدن و رابطه انسان با جن نیز می توان گفت، چنین چیزی کاملا ممکن است.

وَ یَوْمَ یحَشرُهُمْ جَمِیعًا یَامَعْشرَ الجْنّ‌ِ قَدِ اسْتَکْثرَتُم مِّنَ الْانسِ وَ قَالَ أَوْلِیَاؤُهُم مِّنَ الْانسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِی أَجَّلْتَ لَنَا؛(سوره انعام، آیه 128)

و روزی که همگان را گرد آورد و گوید:ای گروه جنیان، شما بسیاری از آدمیان را پیرو خویش ساختید. یارانشان از میان آدمیان گویند:ای پروردگار ما، ما از یکدیگر بهره‌مند می‌شدیم و به پایان زمانی که برای زیستن ما قرار داده بودی رسیدیم.

نظر شما
نظرات
باسلام من خیلی جن میبینم ولی بلد نیستم با آنها ارتباط برقرار کنم ممنون میشم اگه کسی که در این زمینه کمک کند
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
برقراری کنم اگر کسی در این زمینه به این نتیجه رسیده است کمک کنه از شما ممنون میشم
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
من دوست دارم جن ببینیم
پرونده ویژه