سخنگوی جمعیت هلال احمر:

هزینه ساخت پد بالگرد زیاد است/ مدیریت بالگرد های کشور از طریق مرکز هوایی-امدادی تهران

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۵:۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۰۷۸۶
هزینه ساخت پد بالگرد زیاد است/ مدیریت بالگرد های کشور از طریق مرکز هوایی-امدادی تهران
محمد حسن قوسیان مقدم گفت: هزینه ساخت پدهای فرود بالگردها بسیار بالاست همچنین هر استانی که می خواهد آشیانه ای بسازد پیشنهاد می کنیم که درصدی از اعتبارات را استان تهیه کند و درصدی نیز جمعیت هلال احمر کشور در این زمینه تأمین بودجه می کند.

به گزارش برنا؛ محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: آشیانه و پد بالگرد در همه استان های کشور  برای فرود بالگرد ها امدادی وجود دارد.

او افزود: مشکلی در زمان امدادرسانی در راستای استفاده از بالگرد ها نداریم و این بالگرد ها حتی قابلیت نشستن در زمین های فوتبال و مسطح را دارند.

قوسیان مقدم درباره هزینه ساخت پد و آشیانه بالگرد ادامه داد: هزینه ساخت پد های فرود بالگرد ها بسیار بالاست و ما از محل اعتبارات استانی و با کمک مسئولان استانی این موارد را تهیه می کنیم. همچنین هر استانی که می خواهد آشیانه ای بسازد پیشنهاد می کنیم که درصدی از اعتبارات را استان تهیه کند و درصدی نیز جمعیت هلال احمر کشور در این زمینه تأمین بودجه می کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اکنون هلال احمر 24 بالگرد دارد و در بسیاری از استان ها بالگرد هایی هم درحال ساخت وجود دارد؛ همچنین 31 آشیانه بالگرد نیز وجود دارد که می توان گفت در همه ی استان های کشور چنین دسترسی ای وجود دارد.

قوسیان مقدم بیان کرد: بالگرد های هلال احمر در عملیات مختلفی شرکت می کنند که نمونه آن شرکت در عملیات خاموشی آتش سوزی جنگل هاست بنابراین ما در بسیاری از موارد در حوزه ی اطفا حریق کمک می کنیم درصورتی جز وظایف هلال احمر نیست اما در صورت درخواست این کار انجام می شود.

او با بیان اینکه در موضوع سیل، برف و گرفتاری در مناطق صعب العبور بالگرد های هلال احمر تنها ابزار نجات هستند و غالبا عملیات سنگینی در این خصوص انجام می شود، گفت: بالگرد های استفاده شده در کشور زیر نظر مرکز هوایی امدادی در تهران هستند و پهباد های موجود دراستان برای انجام عملیات باید هماهنگی این مرکز وارد عمل شود و اگر ضرورتی برای اعزام بالگردهای دیگر به استان های مورد نظر وجود داشته باشد به استان های مجاور فراخوان می شود.

قوسیان مقدم درباره گفت: مواردی اتفاق افتاده است که بالگرد های ما در استان های دیگر برای انجام عملیات به استان مورد نظر اعزام شدند همچنین از آن جایی که تعداد بالگردهای موجود کم است، تعدادی از بالگرد ها چند روزی در یک استان و چند روزی در استان دیگری هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد:  ساخت چندین آشیانه در دستور کار است که یکی از این آشیانه ها، در استان اردبیل است که 50 درصد عملیات ساخت آن پیش رفته است.

انتهای پیام/3

نظر شما
پرونده ویژه