معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

اجاره کردن خودرو های بومی توسط مسافران دورزدن قانون است/سوار کردن مسافران اتوبوس بیش از حد قانونی،خلاف مقررات است

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۱:۵۵:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۰۸۷۹
اجاره کردن خودرو های بومی توسط مسافران دورزدن قانون است/سوار کردن مسافران اتوبوس بیش از حد قانونی،خلاف مقررات است
سرهنگ عین الله جهانی گفت: اینکه عده ای در شهر های مقصد خودرو های بومی را اجاره می کنند، زرنگی محسوب نمی شود و به نوعی دور زدن قانون است.

به گزارش برنا؛ فرار محدودیت های کرونایی و جریمه شدن روزانه به جایی رسیده است که شنیده می شود عده ای از مسافران شهر های شمالی کشور در شهرهای مقصد خود، خودرو هایی با پلاک های بومی اجاره می کنند و به قول معروف از این طریق، محدودیت های اعمالی را دور می زنند. در این میان حتی  خبر می رسد که این مسافران برای استفاده روزانه از خودرو های بومی با پلاک های آن منطقه حاضرند 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان روزانه هزینه کنند که خودرو های خودشان با استفاده از سیستم های هوشمند و کنترل های ایستگاهی پلیس جریمه نشود.

انتشار ویروس کرونا در پی اجاره وسایل نقلیه بومی در شهر های مقصد

در این باره سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: تردد خودرو های بومی در داخل شهرستان و استان منعی از نظر قانونی ندارد اما اینکه عده ای در شهر های مقصد خودرو های بومی را اجاره می کنند، زرنگی محسوب نمی شود و به نوعی دور زدن قانون است و این اقدام و عمل درشهر های دیگر اوج بی انصافی برای خود راننده، خانواده و هموطنان است.

او افزود: هر چه تردد ها افزایش پیدا کند به همان میزان انتشار ویروس افزایش پیدا می کند و ممکن است خود متخلفان را درگیر کند چرا که بار ها نیز چنین موضوعی دیده شده است.

سرهنگ جهانی درباره سوار مسافران اتوبوس های بین شهری بیش از حد تعیین شده 60 درصدی گفت: اگر اتوبوسی بیش از 60 درصد ظرفیت مسافر داشته باشد، پلیس با راننده آن برخورد می کند اما خوشبختانه شرکت های حمل و نقل این موارد را در مبدا رعایت می کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: اگر اتوبوس ها بیرون از ترمینال ها نسبت به جذب مسافر اقدام کنند، اقدام آن ها غیر قانونی است و خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است همچنین همکاران ما بعد از کنترل جریمه های لازم را برای رانندگان خاطی صادر می کنند.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز