سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان مطرح کرد:

مهار آتش سوزی در لحظات اولیه/ اقدامات کشاورزان دلیل بروز حریق

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۸۸۴
مهار آتش سوزی در لحظات اولیه/ اقدامات کشاورزان دلیل بروز حریق
رسول حسام درباره دلایل بروز حریق در جنگل‌های گلستان گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه حریق از سوی کشاورزان در اراضی ایجاد شده است البته این نتیجه به دلیل بررسی‌های اولیه حاصل شده است.

به گزارش برنا؛ بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور به دلیل افزایش دما و خشکی مراتع در این فصل سال هر ساله تکرار می‌شود در این زمینه لازم است تا تجهیزات مناسب برای اطفای حریق در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار گیرد و  مردم هم بیش از پیش در زمینه مهار حریق  وارد عمل شوند. 

اطفا حریق در جنگل های گلستان

رسول حسام، سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های گلستان به خبرنگار برنا گفت: حریق‌های اخیر در جنگل‌های گلستان اطفا شده است. 

او درباره کم و کیف دسترسی به تجهیزات برای اطفای حریق افزود: بی‌شک نیاز به امکانات و تجهیزات وجود دارد. هرچند با همکاری و انسجام در بین دستگاه‌های اجرایی در آتش سوزی‌های اخیر عملکردها رضایت بخش بوده است.

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری درباره دلایل بروز حریق در جنگل‌های گلستان گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه آتش از سوی کشاورزان در اراضی بروز کرده است. البته این مقوله به دلیل بررسی‌های اولیه حاصل شده و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

او درباره نیاز به بالگرد و کم  و کیف خدمات رسانی در مواقع بروز حریق تاکید کرد: بالگرد جزو تجهیزاتی نیست که دسترسی به آن آسان باشد. هرچند هماهنگی‌ها به شکل مناسب انجام شده و در عملیات‌های اخیر در زمان مناسب بالگرد برای مهار حریق در محل اعزام شد.

مردم در  جنگل‌ها و مراتع از ایجاد آتش خودداری کنند

حسام با بیان اینکه در این فصل سال امکان بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، افزود: امسال شاهد خشکی و افزایش دما هستیم. از مردم انتظار می‌رود تا در صورت حضور در مراتع و جنگل‌های کشور به دلیل خشکی از برپا کردن آتش خودداری کنند. افراد در صورت بروز آتش با اطمینان از خاموشی آن محل را ترک کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه مردم منطقه همکاری مناسبی را برای مهار حریق اخیر داشتند  گفت:  مردم ما در صورت بروز حریق به شکل مناسب وارد عمل می‌شوند. بی‌شک سازمان‌دهی نیروها و آموزش یکی از دغدغه‌ها است، طبیعتا بسیاری از سازمان‌ها در این زمینه وارد عمل شده و برنامه ریزی شده تا از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده  شود و بتوان ظرفیت اطفای حریق را در بین نیروهای مردمی افزایش داد.

حسام درباره خطرات تهدید کننده گونه‌های جانوری و گیاهی در این آتش سوزی‌ها گفت: مناطق در معرض حریق تحت نظارت سازمان منابع طبیعی بوده و هیچ گونه خسارتی به گونه‌های جانوری گزارش نشده است.

مهار آتش سوز در لحظات اولیه

 او درباره وضعیت حریق در جنگل‌ها و مراتع افزود: بر اساس گزارشات هواشناسی در سال جاری شاهد افزایش دمای بی‌سابقه هستیم و دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را حفظ کرده و در حال پیگیری در عرصه‌ها هستند و امیدواریم در لحظات اولیه بتوان آتش سوزی‌های احتمالی را مهار کرد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه