زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۸:۳۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۱۰۶۸
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ در هفته آینده خبر داد و گفت: به این ترتیب، داوطلبان مجاز اعلام شده، از نیمه اول مرداد ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب گفت: کنکور ۱۴۰۰ از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و به مدت چهار روز و با شرکت داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی ادامه یافت. بر این اساس کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار شد.

او در ادامه با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور این هفته اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده و در هفته آینده یعنی دهه اول مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مرداد ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آن‌ها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

زرین با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد، گفت: در کنکور ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

نظر شما
پرونده ویژه