هشدار؛ هزینه های نجومی برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۵:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۱۲۱۳
هشدار؛ هزینه های نجومی برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور
یک کارشناس کنکور با بیان اینکه برخی موسسات کنکور تا 6 میلیون تومان برای انتخاب رشته هزینه اخذ می کنند، گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره وابسته به وزارت آموزش وپرورش و سازمان سنجش مراجعه کنند.

به گزارش برنا؛ چند روزی به اعلام نتایج کنکور باقی نمانده است. بعد از اعلام نتایج، انتخاب رشته کنکور از اهمیت برخوردار است. در این شرایط نحوه انتخاب رشته بر اساس استعداد و توانایی‌های داوطلب و از سوی دیگر استفاده از راهکارهای یک فرد مطلع و قابل اعتماد و کاردان از اهمیت برخوردار است. این در حالی است که بسیاری از  مشاوران تحصیلی و مدعیان در این زمینه از نیاز جامعه سوءاستفاده کرده و اقدام به اخذ مبالغ نجومی از سوی برخی افراد غیر متخصص می‌کنند. 

در هفته جاری با اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ ، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش می‌شوند. کم وکیف انتخاب رشته برای داوطلبان و تصمیم‌گیری برای آینده شغلی و علمی هریک از داوطلبان از اهمیت برخوردار است.

انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش درباره کم و کیف خدمات سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان به خبرنگار برنا گفت: انتخاب رشته همه آزمون‌ها از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.  

او درباره روند انتخاب رشته در سازمان سنجش برای جلوگیری از بروز فعالیت افراد غیرحرفه‌ای با مبالغ نجومی افزود: سایت سازمان سنجش در این زمینه فعال است و در موعد مقرر نحوه خدمات رسانی‌ها اعلام می‌شود.

اخذ 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان برای انتخاب رشته!

سعید تقی آبادی، کارشناس کنکور درباره نحوه انتخاب رشته و اخذ مبالغ نجومی از داوطلبان به خبرنگار برنا گفت: بنده از اخذ 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان برای انتخاب رشته دانشگاه ها مطلع هستم.

 او افزود: البته  انتخاب رشته از طریق نرم‌افزارهای سازمان سنجش انجام می‌شود. با درج رتبه و نمرات داوطلب کم و کیف پذیرش آن در رشته مورد نظر اعلام می‌شود در واقع این نرم افزار می‌تواند در انتخاب رشته داوطلبان کمک کننده باشد.

فعالیت مراکز مشاوره و انتخاب رشته از سوی آموزش و پرورش/ پرداخت 250 هزار تومان برای انتخاب رشته  

 تقی آبادی گفت: نرم افزار دیگری هم از سوی آموزش و پرورش آماده شده و در هر منطقه دو مرکز مشاوره از سوی آموزش و پرورش ایجاد شده و برای داوطلبان به خدمات رسانی می‌پردازند. 

او افزود:  داوطلبان با پرداخت 250 هزار تومان می‌توانند به انتخاب رشته بپردازند.

 به گفته این کارشناس کنکور در وهله نخست داوطلبان می‌تواند با مطالعه دقیق دفترچه و در اولویت قرار دادن رشته‌های مورد علاقه خود و با اخذ مشاوره از مشاوران آموزش و پرورش یا نرم افزارها در سازمان سنجش به انتخاب رشته بپردازند. نیازی به صرف هزینه گزاف نیست.

داوطلبان برای انتخاب رشته به مراکز مورد تایید آموزش و پرورش مراجعه کنند

 این کارشناس کنکور  ادامه داد: داوطلبان با مراجعه یا تماس با آموزش و پرورش هر یک از مناطق نشانی مراکز مورد تایید برای انتخاب رشته را جویا شوند. انتخاب رشته از طریق نرم افزار به شکل غیرحضوری و حضوری با رعایت پروتکل‌ها برای مشاوره  خدمات ارائه می‌دهند.

 تقی آبادی درباره اخذ هزینه‌های نجومی از داوطلبان با رتبه برتر در کنکور گفت: بنده اخذ وجهه تا 6میلیون تومان را شنیده‌ام . البته وقتی حدود یک میلیون نفر برای انتخاب رشته شرکت می‌کنند با محاسبه هزینه‌های اخذ شده برای انتخاب رشته باید به این نکته تاکید کرد که در مجموع به دریافتی های نجومی برای موسسات یا افرادی که انتخاب رشته انجام می دهند، منتهی می شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه