اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۹:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۱۴۳۶
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

برنا ماجرای بیوه شدن ۱۹۲ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله را بررسی می‌کند؛

آسیب های هشدار دهنده طلاق کودکان را جدی بگیرید/ از نبود قانون برای ازدواج کودکان تا بی اعتنایی بهارستانی ها به بیوه شدن کودکان زیر 14 سال

چند روز اخیر مرکز آمار ایران، آماری از کودک همسری منتشر کرد که نشان می‌داد ۷۳۱۷ دختر بچه 10 تا 14 ساله همراه با عروسک‌هایشان روانه خانه بخت شدند. جدا از معضل طلاق و بارداری‌ در سنین پایین که بارها به آن پرداختیم و البته هنوز هم جای کار دارد، اینکه هیچ قانونی درخصوص سن ازدواج در کشور ما وضع نشده جای تامل دارد و شاید لازم باشد اهالی بهارستان حالا که چنین آماری منتشر شده واکنشی نسبت به آن نشان دهند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر:

هزینه ساخت پد بالگرد زیاد است/ مدیریت بالگرد های کشور از طریق مرکز هوایی-امدادی تهران

محمد حسن قوسیان مقدم گفت: هزینه ساخت پدهای فرود بالگردها بسیار بالاست همچنین هر استانی که می خواهد آشیانه ای بسازد پیشنهاد می کنیم که درصدی از اعتبارات را استان تهیه کند و درصدی نیز جمعیت هلال احمر کشور در این زمینه تأمین بودجه می کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

آثار پدیده فرونشست زمین در جنوب غرب تهران دیده شده است/ زلزله آبی در راه تهران است؛ فرونشست هنوز به مناطق مسکونی نرسیده است/ چنارهای تهران دچار تنش حرارتی می شوند

آرش حسینی میلانی با اشاره به اینکه آثار پدیده فرونشست زمین در جنوب غرب تهران دیده شده است، گفت: برداشت در دشت های استان مانند شهریار و ورامین ادامه داشته باشد روی زیر ساخت های حیاتی استان تهران اثر گذار است در حال حاضر نیز فرونشست پیش رونده است. فرونشست مانند زلزله آبی است و در حال حاضر باند جنوبی حریم تهران تحت تاثیر است اما به بافت مسکونی شهری نرسیده است.

کرونا ۲۶۸ خانواده ایرانی دیگر را عزادار کرد/ شناسایی ۲۷ هزار و ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

اجاره کردن خودرو های بومی توسط مسافران دورزدن قانون است/سوار کردن مسافران اتوبوس بیش از حد قانونی،خلاف مقررات است

سرهنگ عین الله جهانی گفت: اینکه عده ای در شهر های مقصد خودرو های بومی را اجاره می کنند، زرنگی محسوب نمی شود و به نوعی دور زدن قانون است.

ابراز نگرانی وزیر بهداشت در خصوص شدت جهش های کرونا در آینده/ همکاری ایران و کوبا برای مقابله با جهش های دیگر کرونا

سعید نمکی ضمن ابراز نگرانی از جهش های پی در پی کرونا در جهان گفت: موتاسیون ها به حدی شدید خواهد بود که در آینده ممکن است این ویروس ربطی به ویروس ووهان نداشته باشد وبه سادگی نمی توان از پس انواع جدید کرونا بر آمد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

امکان سفر به عتبات به مناسب عید غدیر وجود ندارد

حجت السلام صحبت الله رحمانی درباره امکان سفر به عتبات به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و اقدامات انجام شده تاکید کرد: امکان ایجاد سفر برای عید غدیر خم و در شرایط حاضر وجود ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران خبر داد:

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن در تهران/ واکسیناسیون شتاب بیشتری می گیرد

علیرضا زالی گفت: اکنون یک میلیون و 790 هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده است و سعی می کنیم در تزریق دُز دوم نیز از همان برند دُز اول، برای مردم استفاده شود

سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان مطرح کرد:

مهار آتش سوزی در لحظات اولیه/ اقدامات کشاورزان دلیل بروز حریق

رسول حسام درباره دلایل بروز حریق در جنگل‌های گلستان گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه حریق از سوی کشاورزان در اراضی ایجاد شده است البته این نتیجه به دلیل بررسی‌های اولیه حاصل شده است.

رئیس اورژانس کشور مطرح کرد:

راه اندازی 17 مرکز واکسیناسیون در تهران/استفاده از بالگرد های اورژانس برای تسریع فرآیند واکسیناسیون

پیرحسین کولیوند گفت: 17 مرکز واکسیناسیون تجمیعی اورژانس در تهران راه اندازی شده است و بالگرد ما در سراسر کشور را برای واکسیناسیون کرونا در اختیار گرفته شده اند تا برای مناطقی که امکان حضور مردم در مراکز درمانی وجود ندارد، استفاده شوند.

روانشناس و مدیر دفتر مشاور خانواده:

مراجعه مردم به رمال‌ها و فالگیران درحال افزایش است/ خرافات یک باور غلط بر پایه شانس است/ فالگیرها از سرنخ‌هایی که مردم می‌دهند، پیش گویی می‌کنند/ وجود درمان برای افراد خرافاتی

افسانه وکیلی گفت: برخی از فالگیرها به علت اینکه با حالت‌های چهره افراد آشنایی دارند و از کلام خود آنها اشارات و سرنخ هایی می گیرند، می‌توانند طوری صحبت کنند که انگار پیش گویی می کنند به همین دلیل مردم به سمت آنها می‌روند درواقع تا زمانی که افراد ساده لوح در جامعه وجود دارند رمالان و فالگیران هم بازارشان داغ خواهد ماند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

متوقف شدن روند توسعه مشکل اصلی امروز کشور است/ مشکل خوزستان، فقط خشک شدن کارون نیست بلکه محرومیت از توسعه متعادل و متوازن است

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم گفت: کام مردم خوزستان تلخ تر از آن است که با ارسال آب شیرین، شیرین شود. مشکل امروز خوزستان، فقط خشک شدن کارون نیست بلکه محرومیت از توسعه متعادل، متوازن و پایداری است که بایست در دهه های گذشته، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران می کرد اما رخ نداد.

 

توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد شروع شد

کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز