معصومه ابتکار مطرح کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت زندگی

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۱:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۱۶۴۸
کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت زندگی
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه با مسایلی سر و کار داریم که جوانان درگیر آن هستند، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و خوب زیستن از سن پایین، همانند سوپاپ اطمینان، آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقدان مهارت‌های تفکر، خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی را کاهش می‌دهد.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در مراسم رونمایی از دوره های مجازی مهارتهای خوب زیستن با سه محور امید، مقابله با باورهای غلط و کنترل هیجانات و هوش هیجانی که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دفتر معاونت بر گزار شد، گفت: در زمینه گفت و گوی بین نسلی و آموزش مهارت های خوب زیستن تعامل خوبی میان معاونت امور زنان و آموزش و پرورش صورت گرفته است.

او با ابراز امیدواری از استمرار یافتن آموزش این مهارت ها در دولت آینده، خاطرنشان کرد: مهارت خوب زیستن و آموزش مداوم آن در تمام طول زندگی یکی از مسایل کلیدی آموزش عالی و آموزش و پرورش است که همیشه نیاز به تمرین آن است.

معاون رئیس جمهوری درباره سن آموزش مهارت های خوب زیستن، یادآور شد: این مهارتها هر چه از سن پایین تر آموزش داده شود تاثیرگذاری بیشتری دارد ضمن اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از فقدان مهارت های تفکر، خلاقیت و مهارت های ارتباطی، کاهش می یابد.

ابتکار ادامه داد: آموزش این مهارت ها، افقی روشن پیش روی افراد می گشاید و آنان را در ساخت آینده ای پر از رشد و اعتلای فردی و خانوادگی یاری می دهد.

او با تاکید بر اینکه ما با مسایل انتزاعی سر و کار نداریم بلکه با مسایلی سرکار داریم که جوانان درگیر آن هستند، افزود: به همین دلیل باید قابلیت ها و مهارت هایی را برای زندگی رو به رشد و متعالی داشته باشند.

معاون رییس جمهوری با یادآوری اینکه نشر کتاب های آموزش مهارت ها از سال ۹۷ نهایی شده است، گفت: با شیوع کرونا این آموزش ها به فضای مجازی و با حمایت آموزش و پرورش به برنامه شاد وارد شد که انتظار می رود بعد از کرونا هم به صورت مجازی در اختیار همه قرار گیرد و استمرار داشته باشد.

او با بیان اینکه این آموزش ها به مربیان کمک می کند تا بتوانند دانش آموزان را در تقویت مهارت هایشان حمایت و در آن ها رصد کنند، متذکر شد: کسب این مهارت ها برای تمامی دختران و پسران سرزمینمان لازم و ضروری است بخصوص برای دختران که بیشتر در معرض آسیب و سختی ها قرار دارند.

ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود از همکاری تمامی ارگان ها با دولت دوازدهم در جهت تحق عدالت جنسیتی و آموزش مهارت خوب زیستن تشکر کرد و گفت: در آستانه عیدغدیر خم قرار داریم و امیدواریم بتوانیم در عمل و در رفتار و کردار شیعه حضرت علی (ع) باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز