نامه سرگشاده مجمع ملی تشکل‌های جوانان خطاب به رییس جمهور منتخب/ لزوم استفاده از جوانان در کابینه دولت

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۲۰:۳۵:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۲۰۷۸
نامه سرگشاده مجمع ملی تشکل‌های جوانان خطاب به رییس جمهور منتخب/ لزوم استفاده از جوانان در کابینه دولت
مجمع ملی تشکل‌های جوانان با ارسال نامه‌ای از رئیس جمهور منتخب خواست تا ترکیب سنی کابینه دولت از جوانان تشکیل شود.

به گزارش برنا؛ متن نامه به شرح ذیل است:

«باسمه تعالی 

زندگی در دوران پیشرفت های محیرالعقول تکنولوژی به همراه رشد سرسام آور سرمایه های فزاینده؛ سبب غفلت از سرمایه ای به مراتب بزرگ تر به نام جمعیت به ویژه قدرت جمعیت جوان شده است. این درحالی است موتور محرک پیشرفت های فنی و تخصصی در جهان، همین جمعیت جوان می باشد. در حال حاضر مرز بین جوانی و میان سالی، تحت تأثیر مسائل اقتصادی، فرهنگی و نبود امکانات رفاهی متناسب با انتظارات این قشر فرهیخته و تحصیلکرده؛ رتگ باخته و مفهوم خود را از دست داده است.

براساس آمار رسمی در سال 1396، نیمی از جمعیت جوان کشور ریر 30 سال داشته اند؛ از این رو مجموعه حکمرانی کشور باید با درک شرایط فعلی و با برداشتن گام های اصولی در طراحی برنامه ها و تدوین راهبردها و افزایش مهارت آموری و ارتقای سطح دانش، تمام ظرفیت جوانان و نخبگان را به کار گیرد.

با توجه به تأکیدات ویژه و مکرر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی جوانان به عنوان نیروی محرک برای ساختن جامعه که از استعداد و انگیزه فوق العاده جهت خدمت  در ارکان مختلف نظام برخوردار هستند و نیز در پیشران و خط مقدم بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت ها در عرصه های مختلف علمی، فناوری، پزشکی، هسته ای و...دانشمندان جوان و متخصص دیده می شوند که از این لحاظ دولت آینده باید حساب ویژه ای در استفاده از این ظرفیت بالقوه  در راستای فائق آمدن بر مشکلات و حل بسیاری از مسائلی که نیازمند تدابیر هوشمندانه و اقدامات جهادی است،  باز کرده و گام های اساسی بردارد.

بدون شک در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی؛ هر زمان که به جوانان اعتماد شد و عرصه برای فعالیت و بروز استعدادهای آنان فراهم گشت؛ نتایج درخشانی به دنبال آمد؛ از دوران دفاع مقدس که بسیاری از جوانان به عنوان فرمانده عرصه ی نبرد حضور داشتند تا توفیقات حاصل شده در حوره های هسته ای، فناوری، پزشکی و...»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز