استاندار تهران خبر داد:

افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۹:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۲۰۹۲
افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران
انوشیروان محسنی بندپی گفت: افزایش مراکز تجمیعی واکسن در تهران به ۹۰ مرکز انجام شده است تا روند واکسیناسیون تسریع شود.

به گزارش برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: یکی از مشکلات دانشگاه ها موضوع نقدینگی و تامین منابع مالی است که در این زمینه سازمان های بیمه گر مکلف به پرداخت مطالبات دانشگاه ها هستند.

او ادامه داد: دانشگاه ها در تامین داروهای رمدسیویر نیازمند نقدینگی هستند که درخواست ما از دولت و وزارت بهداشت این است که این مطالبات تامین شود.

استاندار تهران عنوان کرد: افزایش مراکز تجمیعی واکسن در تهران به ۹۰ مرکز انجام شده است تا روند واکسیناسیون تسریع شود و درخواست ما این است که ادمین سامانه الکترونیک ثبت نام واکسن به دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد کرونا استان واگذار شود.

بندپی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان تهران جمعیت بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دارد که تعداد افراد بالای ۶۰ سال در استان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می باشد.

او تاکید کرد: درخواست ما این است که ادمین سامانه الکترونیک ثبت نام واکسن به دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد کرونا استان واگذار شود تا مراجعات بدون هماهنگی را در مراکز واکسیناسیون شاهد نباشیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از آنجا که رابطه معناداری میان تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد؛ درخواست ما این است که تخصیص واکسن به استان تهران بر اساس توجه به شاخص های جمعیتی انجام شود.

استاندار تهران همچنین بر افزایش تخت های کووید به ۱۱ هزار تخت با استفاده از ظرفیت بیمارستان های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره تاکید کرد و گفت: در حال حاضر افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی نسبت به هفته قبل را در استان داریم و ۹۳۰۰ نفر بستری هستند.

او در مورد مصوبات جلسه افزود: اولین مصوبه این بود که نسبت به افزایش تخت های کووید به ۱۱ هزار تخت اقدام شود و در این راستا از ظرفیت بیمارستان های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره استفاده شود.

استاندار تهران تاکید کرد: اقدام مهم بعدی افزایش کلینک های سرپایی در همه بیمارستان های استان است که بایستی به میزان دو برابر اضافه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز