تشریح فعالیت های هلال احمر در محله هرندی

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۸:۳۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۲۴۹۷
تشریح فعالیت های هلال احمر در محله هرندی
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح فعالیت های هلال احمر در منطقه هرندی گفت: طرح محوریت خانه های هلال در محله هرندی آغاز شد و دستگاه های دیگر نیز به کمک آمدند. در ابتدا 6 کمیته با محورهای مختلف تشکیل شد تا تمامی معضلات این محله پوشش داده شوند.

به گزارش برنا؛ محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در آیین رونمایی برخط 212 خانه هلال در مناطق حاشیه شهرها گفت: خانه های هلالی که امروز افتتاح می شود همان وظایف خانه های هلال دیگر را دارند و در حوزه توانمندسازی جوامع نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند. پایلوت این طرح یک سال و نیم پیش در محله هرندی آغاز شد که این طرح همچنان با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف جاری است.

او افزود: امروز برای این که جامعه ای سالم و توانمند داشته باشیم باید به محلات رفته و ساماندهی را از محلات آغاز کنیم. رویکرد ما باید محله محوری باشد. در یک محل شاید هلال احمر ورود کند و در محلات دیگر سایر دستگاه ها. این امر باید یک حرکت اجتماعی پایدار برای ارتقا سطح زندگی شهروندان باشد تا با بهره گیری از ظرفیت های خودشان بتوانیم سطح توانمندی جامعه را ارتقا دهیم.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طرح توانمندسازی محله هرندی هم زمان شد با شیوع کرونا در کشور و استارت آن از اسفند 98 زده شد. در ابتدا موضوع فقر و نحوه مقابله با آن مورد توجه بود و به نظر می رسید محله هرندی بیشترین نیاز به توجه را دارد و به همین علت برنامه ها در ابتدا از این منطقه آغاز شد.

او افزود: این طرح با محوریت خانه هلال هرندی آغاز شد و دستگاه های دیگر نیز به کمک آمدند. در ابتدا 6 کمیته با محورهای مختلف تشکیل شد تا تمامی معضلات این محله پوشش داده شوند.

نصیری ادامه داد: هدف ما در این طرح این بود که با مردم همان محله کار کنیم و ساماندهی را آغاز کنیم و قرار نیست وارد هر منطقه حاشیه نشین شویم و بواسطه ظرفیت های خارج از آن به حل مشکلات بپردازیم. چنین چیزی در دستور کار نیست. هدف ما این است که مردم همان محله ها را به پای کار بکشانیم. مردم محلات باید به این خودباوری رسیده که خودشان باید در وضعیت خود تغییری ایجاد کنند.

نصیری با اشاره به کمک های تحصیلی انجام شده به دانش آموزان محله هرندی گفت: با اقدامات انجام شده و همکاری سایر دستگاه های هیچ دانش آموزی در محله هرندی از تحصیل باز نماند و با خرید تبلت و تلفن همراه هوشمند، دانش آموزان محله هرندی توانستند در ایام کرونا به تحصیل خود که در قالب فضای مجازی بود ادامه دهند و بسته های تحصیلی دیگر نیز در اختیار شهروندان این محله ها قرار گرفت.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: ما همزان برنامه های فرهنگی را نیز در محله هرندی برگزار کردیم و تلاش شد تا در همه عرصه ها محله هرندی ارتقا یابد و به مردم کمک رسانی شود. ما مسابقات فوتبال محلات را از هرندی آغاز کردیم و در کمال ناباوری فقط 60 تیم در این محله تشکیل شد و مسابقات برگزار شد. از سوی دیگر امروز در هرندی شخصی وجود ندارد که طالب شغل باشد و بی کار باشد. این یک اتفاق بزرگ است که امروز رخ داده است. جشنواره ای در محله هرندی برگزار شد تا برای 1000 نفر شغل ایجاد شود اما فقط نزدیک به 300 نفر درخواست شغل کردند و این افراد سامان دهی شده و مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایان گفت: بازآفرینی شهری نیز با کمک شهرداری آغاز شده است و امید است هرچه زودتر این منطقه شکل و شمایلی بهتر پیدا کند. این طرح در شهرستان ها نیز آغاز شده است و محل های تاسیس خانه هلال نیز مورد آمایش قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز