رییس جمعیت هلال احمر خبر داد:

توسعه خانه‌های هلال در کشور/ افتتاح ۲۱۲ خانه هلال

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۸:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۲۵۰۵
توسعه خانه‌های هلال در کشور/ افتتاح ۲۱۲ خانه هلال
کریم همتی گفت: با افتتاح212خانه هلال در سطح کشور توانایی آن را داریم که با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف37 هزار خانه هلال را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش برنا؛ آیین رونمایی برخط 212 خانه هلال در مناطق حاشیه شهرها با حضور علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد. 

کریم همتی در این نشست گفت: ایده ایجاد خانه هلال در سال 94 توسط مدیران وقت هلال احمر مطرح شد ولی بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

او ادامه داد: با پیگیری های لازم توانستیم در سال 98 بحث خانه های هلال را در اولویت هلال احمر قرار دهیم که این ایده یک طرح شاخص در برنامه های کلان هلال احمر است.37  هزار خانه هلال اجرا و 550 خانه هلال افتتاح شده است.

رییس جمعیت هلال احمر بیان کرد: اکنون خانه بهداشت و مراکز سلامت نزدیک به 19 هزار مورد است که در بحث خانه‌های هلال نزدیک 37 هزار خانه هلال نقطه پایانی فعالیت ما در جمعیت هلال احمر است.

او افزود: در سال 99 تعداد 5500 خانه در سراسر کشور افتتاح شد که در شهرتهران خانه هلال محله هرندی شاخص ترین آن است.

همتی خاطرنشان کرد: این را باید مد نظر توان خود داشته باشیم که از محلاتی که در واقع می خواهیم خانه‌های هلال داشته باشیم مناطق صعب‌العبور دوردست و فاقد امکانات کشور است اما اینکه چرا مثلا در محله هرندی تهران انتخاب شده باید گفت نخست در مرکز شهر و نزدیک به همه ارکان حاکمیتی است که این باعث می شود افراد زیادی فرصت کند سر بزنند و حمایت کنند اما در نقاط و دوردست کشور حمایت ها سازمانها به نسبت کمتر از داخل شهرهای اصلی است.

رئیس جمعیت هلال کشور ادامه داد: خانه‌های هلال یکی از کارهای ماندگاری است که در دو سال گذشته دنبال شده و امیدواریم که با همکاری ریاست جمهوری منتخب که در جلسه ای با آقای دکتر آقامحمدی ترتیب داده شده، حمایت های لازم با همکاری سازمان‌هایی توانمند ایجاد خانه‌های هلال جدید در سراسر کشور را داشته باشیم.

همتی افزود: اکنون دو رویکرد مهم داریم که یکی در زمان صلح و بحران های طبیعی است که کشور در آرامش باشد و رویکرد دیگر در زمان جنگ ها و بحران های طبیعی است و ضروری است اعلام داریم که در همه این موارد آمادگی لازم را خواهیم داشت تا به کمک مردم آسیب دیده بپردازیم.

او ادامه داد: در بحث خانه‌های هلال توانستیم با شناسایی و ساماندهی افراد، آموزش های لازم را بدهیم تا در مواقع لازم به مردم در مواجهه با هر بحرانی که پیش بیاید کمترین استرس به آنان وارد شده و مدیریت بحران کنیم.

همتی افزود: در زمان کرونا بسیاری از فعالیت های اجتماعی متمرکز به خانه هلال شده زیرا با ساختن ماسک و توزیع اقلام بهداشتی در بین مردم محلات دورافتاده توانستیم به خوبی بحران کرونا را مدیریت کنیم.

او ادامه داد:در بحث خانه های هلال مهم این است که کار به مناطق محروم و محیطی کشور گسترش یابد و در هفته های آینده سعی بر آن شده که بحث آموزش نیروهای مختلف در سنین مختلف از پایه شروع بکار شود تا  بتوانیم به خوبی فعالیت های مورد نیاز محلات خانه هلال را مدیریت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: اکنون 2020 محله آسیب پذیر در کل کشور را در نظر گرفته ایم که با شناسایی آسیب پذیری این محلات، بتوانیم آسیب ها را رفع کنیم. یکی از نمونه های موفق خانه های هلال محله هرندی شهر تهران است که با مشارکت مردم آن محله به نتایج مطلوبی در زمینه رفع فقر زدایی و آموزش هایی فرهنگی و اجتماعی جوانان و کودکان دست یافتیم.

رییس جمعیت هلال احمر  افزود: امیدواریم بتوان گام کوچکی در برطرف سازی مشکلات اجتماعی بر داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز