مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران:

مردود شدن ۳۱ درصد خودرو ها برای دریافت معاینه فنی در مراجعه اول/ هزینه اولین معاینه فنی در ۵ مرکز تهران رایگان است/ افزایش ۴ درصدی میزان مراجعه رانندگان به مراکز معاینه فنی نسبت به قبل

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۴:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۲۱۳۸۶۳
مردود شدن ۳۱ درصد خودرو ها برای دریافت معاینه فنی در مراجعه اول/ هزینه اولین معاینه فنی در ۵ مرکز تهران رایگان است/ افزایش ۴ درصدی میزان مراجعه رانندگان به مراکز معاینه فنی  نسبت به قبل
حسین مقدم با اشاره به اینکه هزینه مراجعه اول در 5 مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش از ابتدای سال 1400، رایگان است، گفت: حدود 31 درصد از خودرو هایی که از ابتدای سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند به دلیل نقص فنی موفق به گرفتن معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

حسین مقدم، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: تعطیلی شش روزه تهران مراکز معاینه فنی شهر نیز بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا با هدف پیشگیری از تجمیع شهروندان در مراکز تعطیل بود و همچنین از جهت پلیس راهور نیز اعمال جریمه ای در خصوص نداشتن معاینه فنی برای خودرو ها اعمال نشد.

لزوم انتخاب خلوت ترین مرکز معاینه فنی توسط مراجعه کنندگان

او با بیان اینکه با توجه به پایان تعطیلی تهران طبیعی بود که تا چند روز میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی در مقایسه با روز های قبل افزایش داشته باشد، افزود: البته بعد از تعطیلات دو یا سه مرکز در مقایسه با سایر مراکز مراجعه بیشتری داشتند و در حال حاضر تقریبا اکثر مراکز در شرایط عادی قرار دارند و فاقد صف هستند.

مقدم افزود: شهروندان می توانند خلوت ترین مرکز معایه فنی را از طریق سامانه ی انتظار برای انجام معاینه فنی خود انتخاب کنند که این سامانه در سایت ستاد معاینه قابل دسترس است.

معاینه فنی تاکسی های دارای عمر 10 سال به بالا هر سه ماه یکبار

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد:  هزینه مراجعه اول در 5 مرکز معاینه فنی از ابتدای سال 1400، رایگان است که این مراکز شامل بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش مستقر هستند این در حالی است که در سایر مراکز هزینه مراجعه اول برای خودرو های سبک، 47 هزار تومان است.

او با بیان اینکه رانندگان تاکسی درصورتی که می خواهند از طرح مراجعه رایگان استفاده کنند، می توانند برای مراجعه اول به 5 مرکز نامبرده مراجعه کنند، افزود: طبق قانون خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر باید  هر 6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یکبار معاینه فنی شوند.

مقدم با اشاره به افزایش 4 درصدی میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی نسبت به سال گذشته گفت: 587 هزار و 720 دستگاه خودرو از ابتدای سال 1400 تاکنون به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

مرود شدن 31 درصد خودرو ها برای دریافت معاینه فنی در مراجعه اول

 مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران بیان کرد: حدود 31 درصد از خودرو هایی که از ابتدای سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند به دلیل نقص فنی موفق به گرفتن معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

مقدم  با بیان اینکه وسایل نقلیه شخصی و دولتی بعد از چهار سال از  زمان تولید باید معاینه فنی شوند و این زمان برای وسایل نقلیه عمومی یک سال مقرر شده است، گفت: خودرو های شخصی مدل مرداد ماه 1396 و قبل آن، درحال حاضر مشمول تأییده ی اخذ معاینه فنی هستند.

نوبت فروشی در صف های معاینه فنی وجود ندارد

او درباره نوبت فروشی در صف های مراکز معاینه فنی گفت: این موضوع صحت نداره و بازهم در صورت هر گونه سوال شهروندان می توانند جهت حل مشکل، موضوع را با مدیر مرکز مطرح کنند.

مقدم تأکید کرد: اکثر مراکز فاقد صف انتظار هستند و شهروندان جهت مدیریت زمان از طریق نوبت دهی اینترنتی مراجعه می کنند همچنین جهت طرح موضوع مشکل، شهروندان می توانند با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.

او درباره دریافت معاینه فنی به صورت غیر مجاز و با دریافت رشوه گفت: طرح موضوع رشوه ابتدا باید صحتش ثابت شود و نمی شود  که در یک خبرگزاری صرفا براساس گزارش این مورد را  اعلام کرد همچنین در این موضوع قاعدتا ابتدا باید مطمئن شویم تا بتوانیم پاسخ دهیم .

انتهای پیام/4

نظر شما
پرونده ویژه