معصومه ابتکار:

معاونت امور زنان و خانواده نهادی فراقوه‌ای است

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۵:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۳۹۱۴
معاونت امور زنان و خانواده نهادی فراقوه‌ای است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان نهادی فراقوه ای است که با حداقل پرسنل گام های بزرگی در اعتلای عدالت جنسیتی برداشته است، خطاب به دولت بعد گفت: اگر بخواهیم دستاوردها را نادیده بگیریم و همه چیز را از اول شروع کنیم آثار سختی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه در آخرین نشست ارایه عملکرد چهارساله این معاونت که با حضور مشاوران و معاونان زن وزرا و دستگاه های اجرایی برگزار شد، از همکاری دستگاه های اجرایی که همکار و هم پیمان معاونت در تحقق عدالت جنسیتی و تقویت خانواده در اجرای تکالیف قانونی برنامه ششم ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ و بند ت ماده ۸۰ و تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری و سیاست های کلی خانواده و تکالیفی که از سوی رییس جمهوری به عنوان سیاست های کلی حوزه زنان و خانواده ابلاغ شده است، تشکر و قدردانی کرد.

او اظهار کرد: کلمه رمز دستاوردها و موفقیت های این دوره هم پیمانی بود که در همین راستا بیش از ۲۳۷ مورد موافقنامه و تفاهمنامه با دستگاه های دولتی و غیر دولتی و دانشگاه ها و بانک ها منعقد شده است و بنابر گزارش های مستندسازی شده درباره عملکرد معاونت، بیش از ۹۰ درصد این موافقت نامه ها و قراردادها به مرحله اجرایی رسیده و نتایج مورد انتظار و خوبی را به دنبال داشته است.

معاون رئیس جمهوری با ابراز خوشحالی از ارایه الگوی موفق همکاری بین بخشی برای تحقق عدالت جنسیتی، بهبود وضعیت زنان و تقویت و ارتقای وضعیت خانواده در دولت دوازدهم، تاکید کرد: علاوه بر اسناد استانی که طی این دوره به تصویب و عملیاتی رسید که کتاب آن تدوین شده و این اتفاق مهمی است چراکه برای نخستین بار به طور رسمی برنامه ۲۲ دستگاه را برای تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده داریم.

ابتکار با یادآوری اینکه مصوبه اخیر ستاد ملی زن و خانواده که سیاست های دوستدار خانواده در آنجا تصویب و ابلاغ شد از دیگر عملکردهای معاونت است، خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم بر اساس برنامه حرکت کردیم و پایه های خوبی هم دولت یازدهم برای ما ایجاد کرد که جا دارد از خانم شهیندخت ملاوردی تشکر کنم.

او با تاکید بر اینکه این دوره یکی از سخت‌ترین دوران حکمرانی در دوره نظام جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: شاید فقط در دوران جنگ شاهد هجمه‌هایی با این وسعت در چند جبهه بودیم؛ مشکلاتی که حداقل‌ها را با دشواری مواجه کرد یعنی ما به دلیل شیوع کرونا با حداقل نیروی انسانی که داشتیم کار را پیش بردیم و با وجود ثروت ملی، محدودیت هایی که برای بانک ها ایجاد شد ما را با مشکلات زیادی رو به رو کرد. ضمن اینکه بلایای طبیعی زلزله، سیل، گرد و غبار و خشکسالی شرایط سختی را ایجاد کرد.

ابتکار خاطرنشان کرد: با تمام این موارد یکی از سخت ترین مسایل موضوع جنگ روانی بود که علیه مردم ایران در راستای ناامید و دلسردکردن آنان به اجرا گذاشته شد اما با این وجود ما در جهت تحقق عدالت جنسیتی و تقویت و تحکیم خانواده گام های موثر و مفیدی را برداشتیم و امیدواریم این مسیر و راه را دولت بعد ادامه دهد.

معاون رئیس جمهوری خطاب به دولت بعد توصیه کرد: امیدواریم به دور از نگاه سیاسی و نگاه های جانبدارانه واقعیت ها و ضرورت های ملی را ببینید. غیرمنصفانه قضاوت و برخورد کردن برای کشور مفید نخواهد بود و عوارض و آثار بسیار سختی را به دنبال خواهد داشت.

او تاکید کرد: اگر بخواهیم دستاوردها را نادیده بگیریم و همه چیز را از اول شروع کنیم کاری سخت و بیهود است بخصوص در حوزه زنان که پیشرفت های خوبی رخ داده است و باید بر اساس پیشرفت ها برای آینده حرکت و تلاش کرد.

ابتکار با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده نهادی فراقوه ای است، خاطرنشان کرد: این معاونت کوچکترین دستگاه در دولت است و هیچوقت ساختار آن از نظر تعداد پرسنل با مسوولیت هایی که برعهده دارد متناسب نبوده است اما ما برای فعالیت و دنبال کردن دستورالعمل ها، از برون سپاری استفاده کردیم.

او یادآور شد: پیشنهاد اصلاح ساختار معاونت را در سال ۹۶ دادیم که متاسفانه به دلیل محدودیت ها و وضعیت های پیش آمده انجام نشد و کماکان معاونت با همان ساختار اما با اتخاذ راهکارهایی مانند برون سپاری و همکاری با دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد مسیر را ادامه داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز