معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

سقوط مرگبارمیانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ میانگین استفاده ازماسک دراماکن عمومی ۴۶ درصد است

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۶:۰۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۳۹۴۸
سقوط مرگبارمیانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ میانگین استفاده ازماسک دراماکن عمومی ۴۶ درصد است
بابک دین پرست با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی 30 تیرتا 6 مرداد ماه، با کاهش 39 درصدی مواجه شده است؛ خاطرنشان کرد: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی دراماکن عمومی که دربازه زمانی2 لغایت 9 تیرماه، 69 درصد بوده است، در بازه زمانی 30 تیرماه الی 6 مردادماه، با 44 درصد کاهش به 39 درصد تنزل یافته است.

به گزارش برنا؛ بابک دین پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اعلام این خبر، به تشریح آخرین وضعیت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور پرداخت و گفت: میانگین استفاده ازماسک در اماکن عمومی که دربازه زمانی 2 تا 9 تیرماه، 69 درصد بوده است، در بازه زمانی 30 تیرماه الی 6 مردادماه، با 35 درصد کاهش به 46 درصد تنزل یافته است.

او افزود: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی که دربازه زمانی 2 تا 9 تیرماه ، 72 درصد بوده است، در بازه زمانی 30 تیرماه الی 6 مرداد ماه ، با 32 درصد کاهش به 49 درصد تنزل یافته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با یادآوری اینکه، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی دربازه زمانی 2 تا 9 تیرماه ، 72 درصد بوده است، گفت: متأسفانه این شاخص، در بازه زمانی 30 تیرماه الی 6 مردادماه، با 31 درصد کاهش به 50 درصد تنزل یافته است.

او اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل فاصله گذاری دراماکن عمومی که دربازه زمانی2 تا 9 تیرماه، 69 درصد بوده است، در بازه زمانی 30 تیرماه الی 6 مردادماه ، با 44 درصد کاهش به 39 درصد تنزل یافته است.

دین پرست همچنین در خصوص استان های با کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هم گفت: دراستان های البرز، زنجان،کرمان،گیلان و هرمزگان  بین25 تا 31 درصد،گیلان با رعایت ۲۵ درصدی پروتکل های بهداشتی، هرمزگان با رعایت ۲۶ درصدی و البرز با رعایت 27درصدی درقعرجدول رعایت پروتکل های بهداشتی و از طرف مقابل، استان های خراسان جنوبی وکرمانشاه، با رعایت  53 درصدی پروتکل های بهداشتی و استان مرکزی، با رعایت 49 درصدی، در صدر جدول رعایت پروتکل های بهداشتی قرار دارند.

معاون وزیر کشور به وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم اشاره کرد و گفت: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی به  49 درصد رسیده است.

دین پرست در همین راستا به مکاتبه دو روز گذشته وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزیر بهداشت اشاره و تصریح نمود که در این مکاتبه ، دکتر رحمانی فضلی، با برشماری تکالیف قانونی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در سطوح ملی و استانی ‌و تشریح و تبیین مسئولیت های قانونی آن وزارتخانه ‌و دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور، در قالب کمیته های عالی نظارت و الزام  تمامی دستگاههای مرتبط عضو ستاد و قرارگاه عملیاتی به همکاری با وزارت بهداشت، خواهان ارتقا و گسترش نظارتها، به منظور افزایش میانگین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استانهای سراسر کشور شد.

دین پرست در پایان اعلام کرد: طی روزهای آینده ،مفاد تمامی مصوبات ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ، در خصوص تکالیف دستگاههای اجرای عضو ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی، در ارتباط با نحوه و چگونگی نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی، منتشر خواهد شد

نظر شما