معاون آموزشی وزارت علوم:

تاکید وزارت علوم بر برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت حضوری است/ جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۲:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۴۲۷۰
تاکید وزارت علوم بر برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت حضوری است/ جزئیات واکسیناسیون دانشجویان
علی خاکی صدیق گفت: برنامه ریزی شده تا بتوان بخشی از آموزش را به شکل حضوری داشته باشیم اما به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن بیماری با پیک بیماری مواجه شدیم و نتوانستیم امتحانات را به شکل حضور برگزار کنیم.

 به گزارش برنا؛ نشست خبری علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم صبح امروز یکشنبه 10 مرداد به شکل مجازی برگزاری شد.

خاکی صدیق در ابتدای این نشست درباره روند واکسیناسیون کادر آموزش و دانشجویان  گفت: آموزش حضوری دانشگاه ها مطرح شده است. به رغم تجربه موفق در آموزش مجازی طی سه ترم گذشته، حضور  دانشجویان در کلاس درس و حضور فیزیکی آنها نعمتی است و تاثیرات مثبت آموزشی به دنبال دارد.

او افزود: برنامه ریزی شده تا بتوان بخشی از آموزش را به شکل حضوری داشته باشیم اما به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن بیماری با پیک جدید مواجه شدیم  و نتوانستیم امتحانات را به شکل حضور برگزار کنیم.

خاکی صدیق ادامه داد: ورود به پیک پنجم معادلات را تغییر داده است. برنامه وزارت علوم این است که بخشی از آموزش را به شکل حضوری انجام دهد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در روند واکسیناسیون کادر آموزش در اولویت هستند، گفت: سیاستی منوط به حفظ سلامتی و ایمنی خانواده دانشگاهیان در اولویت قرار دارد. با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل ها  و پروتکل ها آموزش های حضوری برای هیچ فردی مخاطره نداشته باشد.

او اضافه کرد: بر اساس رایزنی ها با وزارت بهداشت اساتید و کادر آموزش و کارکنان آموزش عالی واکسینه شوند. بنا شد این افراد در مرداد ماه در دسته اول واکسینه شوند و لیست کارکنان آموزش عالی ارسال شده است. البته این اقدام در برخی از دانشگاه ها انجام شده است. بر اساس قول های اخذ شده تا اواخر مرداد واکسیناسیون اساتید و کارکنان آموزش انجام می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم  افزود: درباره دانشجویان مساله سخت‌تر است چراکه تعدادشان بیشتر بوده و دانشجویان در سراسر کشور پراکنده هستند.

او ادامه داد: نمی‌خواهیم دانشجویان برای واکسیناسیون سفری برون‌شهری داشته باشند برنامه‌ریزی‌شده که واکسیناسیون دانشجویان در نزدیک‌ترین محل انجام شود در این زمینه پیش‌بینی‌شده که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی واکسینه شوند.

خاکی صدیق تصریح کرد: واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در مرحله اول انجام می‌شود. تعداد دانشجویان دکتری و ارشد ورودی قبل از ۹۸، با سهمیه واکسنی که وزارت بهداشت به دانشجویان اختصاص داده است برابری می‌کند. این دانشجویان تا شهریور واکسینه می‌شود. در مهرماه، آبان ماه و آذرماه واکسیناسیون سایر دانشجویان انجام می‌شود.

او گفت: کلاس های دانشگاه‌ها به‌ صورت نوبتی حضوری می شود. دانشجویانی که واکسن دریافت نکردند آموزش مجازی دارند. پس شرط حضوری شدن آموزش‌ها، انجام واکسیناسیون است.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند که واکسیناسیون در محل دانشگاه‌ها صورت گیرد و استادان و کارکنان و دانشجویان می‌توانند برای واکسیناسیون در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

به گفته او دانشگاه ها اعلام آمادگی کردند که این واکسیناسیون در محل آموزش عالی باشند و تمای افراد می توانند به محل برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

خاکی صدیق با بیان اینکه برخی از دانشجویان غیربومی هستند و نمی خواهیم دانشجویان را برای واکسیناسیون متحمل سفر و رفت و آمد باشند، افزود:  قرار شده افراد با کارت دانشجویی در دانشگاه یا مرکز بهداشت مراجعه کنند.

او درباره اینکه دانشجویان جدید از بهمن‌ می‌توانند آموزش‌های حضوری را آغاز کنند، گفت: ورودی‌های جدید در بهترین حالت می‌توانند از ترم بهمن آموزش حضوری داشته باشند اگر همه دانشجویان واکسینه شوند باید با رعایت پروتکل‌ها باشد اولویت کنونی حضور فیزیکی نیست بلکه سلامت دانشجویان مهم است.

خاکی صدیق درباره نوع واکسنی که به دانشجویان تزریق می‌شود، ادامه داد: درباره نوع واکسن وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد و این برای همه است و فرقی هم نمی‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ورود دانشجویان خارجی به کشور گفت: دانشجویان خارجی با گواهی واکسن می‌توانند وارد کشور شوند. آن تعداد از دانشجویان خارجی که امکان واکسیناسیون در کشور خود را ندارند باید ابتدا قرنطینه شوند و بعد واکسینه شوند تعداد این دانشجویان زیاد نیست بنابراین در صورت بروز چنین اتفاقی می‌توانیم آن‌ها را واکسینه کنیم.

او درباره کافی بودن دریافت دوز اول واکسن برای آموزش حضوری بیان کرد: وزارت بهداشت در این باره باید نظر کارشناسی دهد و ما تابع نظر کارشناسی این وزارتخانه هستیم و تصمیم‌گیری در این باره فردی نخواهد بود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز