معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اعلام آمادگی کامل خانواده بخش تعاون در دولت جهت حمایت از استارت آپ ها/تضمین سرمایه های مردم توسط صندوق ضمانت برای اولین بار در کشور

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۲۱:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۴۳۶۲
اعلام آمادگی کامل خانواده بخش تعاون در دولت جهت حمایت از استارت آپ ها/تضمین سرمایه های مردم توسط صندوق ضمانت برای اولین بار در کشور
محمد کبیری گفت: برای اولین بار اصل سرمایه مردم را توسط صندوق ضمانت تضمین می کنیم که روش جدید و نوینی است و امیدوارم به توسعه استارت آپ ها که تمایل دارند خروجی شان در قالب تعاونی باشد، کمک کند.

به گزارش برنا؛ محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رویداد کوپ استار با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه گفت: امروز به عنوان اولین رویداد استارت آپی بخش تعاون، اتفاق بسیار خوبی رقم خورد و تجریه جدیدی را مشاهده کردیم. ما آغاز راه هستیم و برای اینکه بتوانیم شبکه تعاون و خانواده تعاون را به شبکه نوآوری متصل کنیم لازم است که بدانیم تجربه استفاده از ظرفیت تعاون مخصوص ایران نیست و بیش از 3 میلیون تعاونی در دنیا وجود دارد. 

او افزود: گردش مالی تعاونی ها  2100 میلیارد دلار و ارزش دارایی آنها به بیش از 20 میلیارد دلار می رسد و در دنیا در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تعاونی‌های مختلف درحال فعالیت هستند.

کبیری تصریح کرد: من مطمئن هستم که یکی از دلایل توسعه تعاونی ها در دنیا حتما این است که سعی کردند نوآوری در خود ایجاد و از ظرفیت آن استفاده کنند. من لذت بردم از همه گروه‌هایی که امروز مطالب خودشان را ارائه کردند، همه اینها نشان دهنده این بود که زیست بوم نوآوری بخشی از نیازهای ما را مرتفع میکند، نیازهایی که تعاون میخواسته در گذشته به طرق مختلف به آن پاسخ دهد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پیوند شبکه نوآوری و زیست بوم به بخش تعاون می تواند ارزش افزوده اقتصادی جدیدی در کشور ایجاد کند.

کبیری ادامه داد: امروز همانطور که استارت آپ ها گزارش دادند چه برنامه‌ای دارند درقبال آن از سوی کارشناسان و داوران نیز پاسخ دریافت کردند که چگونه می‌توانند از ظرفیت قانونی تعاون استفاده کنند. من فکر میکنم برگزاری این جلسات با حضور اتحادیه ها باید ادامه پیدا کند چرا که آنها ظرفیت قدیمی دارند که می توانند کمک کنند.

او در ادامه  بیان کرد: خانواده بخش تعاون در دولت کاملا آمادگی حمایت از این استارت آپ ها را دارد و تشکیل مرکز نوآوری و توسعه تعاون « منتا »گام نخست ما بود. امیدوارم این گام استمرار داشته باشد. 

او افزود: حضور بیمه تعاون در این برنامه بسیار پررنگ بود و بنده باید تشکر کنم. ایده نوین در کنار ساخت های نوین تعاون ایده ای بود که بیش از دوسال کار بر آن کار کردیم. این ایده کاملا به درد استارت اپ ها میخورد چرا که در اصل میگوید اگر عزیزان میخواهند تعاونی باشند، میتوانند ایده خود را در اختیار  صندوق ضمانت قرار دهند و مردم بر ایده آنها سرمایه گذاری کنند درواقع برای اولین بار اصل سرمایه مردم را توسط صندوق ضمانت تضمین میکنیم که روش جدید و نوینی است و امیدوارم به توسعه استارت آپ ها که تمایل دارند خروجی شان در قالب تعاونی باشد، کمک کند.

کبیری در پایان گفت: امیدوام فعالیتی که امروز آغاز شد تکرار شود و تکرار تجربه های جدید منجر به توسعه بهره برداری و توسعه تعاون شود و نیاز زیست بوم نوآوری کشور را تامین کند.

لازم به ذکر است رویداد کوپ استار با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه با حضور گروه‌های مختلف استارت آپی و با هدف ارتباط جامعه استارتاپی با بخش تعاون عصر امروز برگزار شد.

//انتهای پیام: ۵

نظر شما