مردی که بدون کارکردن پول بسیاری دریافت می کند!+ عکس

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۰:۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۴۴۲۶
مردی که بدون کارکردن پول بسیاری دریافت می کند!+ عکس
مرد جوان داستان ما بدون انجام دادن هیچ کار مشخصی از مشتریان خود پول دریافت می کند و جالب است که در آمد خوبی هم دارد.

به گزارش برنا؛ مردی 37 ساله چینی یک شغل بسیار جالبی برای خودش دست و پا کرده است. شغل او این است که خودش را به دیگران اجاره می دهد؛ بدون این که قرار باشد کار خاصی انجام دهد. او به دلایل بسیار متعددی از انسان های اطراف خود درخواست های زیادی را برای حضور دریافت می کند. "شوجی موریموتو" که تصویرش را در این بخش  مشاهده می کنید دو سال پیش از کار خود در توکیو دست کشیده بود که با ایده ای متفاوت در مسیر شغل دیگری قرار گرفت و حالا به تازگی در یک مراسم ژاپنی، حضور 270 هزار دنبال کننده در صفحه توییترش را جشن گرفته است. همین معروفیت باعث شد که او کم کم در تلویزیون، مصاحبه مجلات یا حتی در کتاب ها و تبلیغات آمازون هم چهره خود را به دیگران بشناساند.

انجام دادن هیچ کاری، بله او به دلیل انجام ندادن کار خاصی مشهور شده است. بسیار جالب است او بدون این که کار خاصی انجام دهد، معروف شده است. تنها کاری که انجام می دهد، این است که انسان ها را به صورت رندوم ملاقات می کند و به داستان آن ها گوش می دهد و از لحاظ فیزیکی و جسمی در کنار آن هاست. او با بودن در کنار افرادی که برایش ناشناس هستند و هیچ نسبتی با آنها ندارد؛ بدون اینکه قرار باشد هیچ کاری برایشان انجام دهد پول دریافت می کند.

فقط در کنار آن ها چیزی می خورد، می نوشد و وقت گذرانی می کند و با حضور فیزیکی خود در کنار این افراد تنها، تنهایی آنها را پر می کند و برای این بودن پول دریافت می کند.

"شوجی" پیش از آغاز این کار به سختی کار کرده بود، نمرات خوبی در درجه فارغ التحصیلی در رشته ی فیزیک از دانشگاه اوساکا گرفت و به عنوان ویرایشگر کتاب مشغول به کار شد و چند کتاب را به چاپ رسانید اما در سال 2017 یعنی بعد از سه سال کار در کمپانی، از کار خود دست کشید و متوجه شد که این شغلی نبود که همیشه آرزویش را داشته است. او اعلام کرد تصمیمی دارد که ممکن است همه انسان ها را متعجب کند و باعث معروفیتش گردد.

بعد از اینکه در یک جشن فارغ التحصیلی شرکت کرده بود، کم کم از آنجا فکر های جدیدی به سرش زد و مسیر جدید زندگی اش را پیدا کرد و در نهایت در آگوست سال 2018 اعلام کرد که یک کاربر توییتر معروف است.

او اعلام کرد که می تواند توسط افرادی که فقط نیاز به حضور یک شخص در کنارشان دارند، اجاره شود. همچنین کسی که قرار است او را اجاره کند، باید پول رفت و آمد و هزینه آب و غذای او را هم بدهد. همین موضوع باعث شد که در شبکه اجتماعی بسیار معروف شود و همه او را بشناسند. او تقریبا در همان سال اول، 170 هزار کاربر توییتر پیدا کرد و بعد از آن زمان، حالا 270 هزار مخاطب دارد.

او تقریباً هر روز ساعت هشت و نیم صبح خانه را ترک می کند و ده شب بر می گردد، در واقع از لحاظ تکنیکی هیچ کار خاصی انجام نمی دهد. جالب است بدانید که اخیراً توسط مردی اجاره شده بود که عادت داشت هر ماه بدون هیچ دلیل خاصی هتل های 5 ستاره را بازدید کند. او "شوجی" را اجاره کرد تا در این بازدید از هتل های بسیار لوکس در کنارش باشد و به حرف هایش گوش کند "شوجی" هم به مدت 3 ساعت به حرف های او گوش می داد و در نهایت دستمزدش را گرفته و او را ترک می کرد.

تنوع در میان مشتریان "شوجی" فراوان است، مثلاً افرادی بودند که از او درخواست می کردند بدون انجام دادن هیچ کار خاصی در مراسم عروسی شان حضور داشته باشد فقط به خاطر اینکه می خواستند تنها نباشند یا این که شاهد طلاقشان باشد.

فقط تنها تعهدی که باید بدهد این است که در کنار آن ها باشد، به حرف هایشان گوش کند و در صورت نیاز پاسخ های کوتاه بدهد، در کنار آن ها راه برود و کنارشان بشیند. همین!!

ممکن است شما هم به چیزی که ما فکر می کنیم فکر کنید؛ به هر حال تفاوت در افکار و زندگی مردم جهان بسیار است و گاهی این قطعا میتواند برای ما غیرعادی باشد در حالیکه برای برخی افراد در گوشه ی دیگری از این دنیا عادی و نیاز محسوب شود.

نظر شما
پرونده ویژه