این کودک عجیب ۳۴ سال سن دارد!+ عکس

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۶:۵۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۴۴۴۲
این کودک عجیب ۳۴ سال سن دارد!+ عکس
مشکلاتش یکی دوتا نیست اما مدتهاست با تلاش به جایی رسیده است که با وجود تمامی سختی های وضعیت خاصش زندگی نرمالی را تجربه کند.

به گزارش برنا؛ داشتن یک ظاهر جوان معمولاً آرزوی هر انسانی است اما نه اینکه در سنین بالا و بعد از بلوغ، شبیه به یک کودک به نظر رسید. مردی 34 ساله در مرکز چین بسیار پایین تر از سن خودش نشان می دهد. به همین دلیل نمی تواند ازدواج کند و همه او را کودک می دانند. " ژو شنگکایی " 34 ساله از یک روستا در ووهان چین، در سن 6 سالگی به این مشکل مبتلا شد.

حین بازی با بچه ها یک سنگ به سر او برخورد کرد. بعد از اصابت سنگ، هیچ خونریزی از سر اتفاق نیفتاد اما طبق چیزی که خانواده اش می گویند او سه روز متوالی تب داشت. خانواده اش بسیار نگران بودند و او را به بیمارستان بردند . پزشکان یک لخته خون داخل مغز او پیدا کردند و یک عمل جراحی اورژانسی برای خارج کردن این لخته خونی انجام شد. سپس پسر بچه دوران ریکاوری را طی کرد و بعد از چند وقت به زندگی کاملاً طبیعی برگشت اما خانواده او در سن 9 سالگی متوجه شدند که ژو با 3 سال پیش خود هیچ تفاوتی نکرده است؛ انگار که در این سه سال هیچ گونه رشدی در او صورت نگرفته است.

خانواده ژو او را به یک بیمارستان منطقه ای بردند تا چکاپ های مختلف را انجام دهند و امیدوار بودند که دلیل رشد نکردنش بعد از آزمایش های متعدد، مشخص شود.

سپس پزشکان بعد از بررسی های متفاوت اعلام کردند که غده هیپوفیز این کودک آسیب دیده است. به همین دلیل رشد نکردن بدن او ادامه خواهد داشت. متاسفانه بعد از دو دهه این پسر بچه به یک مرد 34 ساله تبدیل شد اما همچنان شبیه به یک کودک بود، هیچ گونه تغییری در صورت او از جمله رشد موهای صورت یا تغییر صدا اتفاق نیفتاد.

افرادی که ژو را نمی شناسند، خیال می کنند که با یک کودک روبرو هستند زیرا بدن او به طور کامل بالغ نشده است و حتی نمی تواند ازدواج کند و بچه دار شود و یک زندگی معمولی را مانند دیگران تجربه کند.

او در این باره می گوید :" درست است که 34 سال دارم اما عملکرد بدنم مانند یک کودک است. در واقع کودک نیستم اما خب باز هم نمی توانم ازدواج کنم. "

متاسفانه طبق نظر پزشکان، نمی توان هیچ اقدامی برای این مشکل انجام داد اما او همواره خوش بین است. ژو یک مغازه آرایشگری دارد و از این راه درآمد کسب می کند . نکته بسیار جالب این است که او در مورد وضعیتی که دارد به جنبه های مثبت هم فکر می کند.

مثلاً اعلام کرده است :"دوستان من یک روز پیر می شوند و روی پوستشان آثار چین و چروک ظاهر خواهد شد اما من همچنان مانند یک پسر بچه صورت جوانی خواهم داشت. "

مهم است بدانید که غده هیپوفیز نقش بسیار مهمی در تنظیم رشد بدن دارد و زمانی که آسیب ببیند ، فرد نمی تواند از لحاظ جسمانی به بلوغ برسد.

نظر شما
پرونده ویژه