معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

استفاده از معتمدین محله‌ها در شناسایی مشکلات اجتماعی/ ایجاد پنجره واحد جهت ارائه خدمات اجتماع محور سازمان بهزیستی/ رویکرد فعالیت ما مشارکتی است

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۱:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۴۷۲۰
استفاده از معتمدین محله‌ها در شناسایی مشکلات اجتماعی/ ایجاد پنجره واحد جهت ارائه خدمات اجتماع محور سازمان بهزیستی/ رویکرد فعالیت ما مشارکتی است
حبیب الله مسعودی فرید گفت: یکی از رویکردهای دیگر مهم ما این است که فقط به نیمه خالی لیوان نگاه نکنیم و در هر محله افراد معتمد، موثر و حتی ظرفیت های خوب محله را شناسایی کنیم تا بتوانیم در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف خود بهتر عمل کنیم.

به گزارش برنا؛ حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح مشترک طرح تحولات محلات کشور و شروع فعالیت‌های اجتماع محور مراکز مثبت زندگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه ای که صبح امروز (11 مردادماه) برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی بیش از دو دهه تجربه  در اقدامات اجتماعی دارد و در حوزه معلولیت، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و... فعال بوده است و خدمات خود را اجتماع محور ارائه داده است اما ابتکار اخیر سازمان بهزیستی این بوده است که یک پنجره واحد برای همه این خدمات اجتماعی ایجاد کرد.

او افزود: با ایجاد این پنجره واحد توانستیم یک ورودی واحد برای خدمات سازمان ایجاد کنیم و حوزه اجتماع محور در این قالب قرار گیرد.

مسعودی فرید تصریح کرد: بخش نامه و الگوی اجرای این پنجره واحد در حال حاضر، طراحی شده و درحال ابلاغ به استان‌ها است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: رویکرد اصلی در مراک مثبت زندگی داریم که در این جلسه آنها را تشریح خواهم کرد. اولین رویکرد، رویکرد مشارکتی است یعنی از بیمارسنجی، اقدام و ارزشیابی به صورت مشارکتی انجام می‌شود. چنین روشی در همه کشورهای دنیا در حال انجام است و ما نیز سعی کردیم مدل آن را در کشور پیاده کنیم تا منجر به سرمایه اجتماعی بالاتری شود.

او ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که ما در شناسایی مشکلات حتما باید از ظرفیت‌های محلی استفاده کنیم درواقع تلاش ما این است که محله به محله مشکلات حوزه اجتماعی را رصد و پیگیری کنیم و مراکز مثبت زندگی باید شرایطی را فراهم کنند تا هم در حوزه اجتماع محور و هم معلولیت مشارکت حداکثری افزایش پیدا کند.

مسعودی فرید بیان کرد: یکی از رویکردهای دیگر مهم ما این است که فقط به نیمه خالی لیوان نگاه نکنیم و در هر محله افراد معتمد، موثر و حتی ظرفیت های خوب محله را شناسایی کنیم تا بتوانیم در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف خود بهتر عمل کنیم درواقع در نگاه همکاران من در مراکز مثبت زندگی این نگاه وجود دارد که فقط آسیب‌ها و مشکلات را نبینند بلکه نقاط قوت را نیز مورد توجه قرار دهند و از آن استفاده کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: اصولی که نام بردم از اهداف اصلی ماست و انشالله در 1200 مرکزی مثبت زندگی که تاسیس شدند به جد پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه