کاهش وزن و پیشگیری از سرطان با خوردن این میوه خوشمزه تابستانی

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۹:۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۴۷۳۲
کاهش وزن و پیشگیری از سرطان با خوردن این میوه خوشمزه تابستانی
طالبی، میوه دلچسب تابستانی است که به‌خاطر مقدار آب فراوان در روزهای تابستان توصیه می‌شود. البته این میوه خواص بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، تنظیم فشار خون و مقابله با احتباس آب بدن اشاره کرد.

به گزارش برنا؛ کالری پایین طالبی باعث شده تا انتخاب خوبی برای افراد در دوران رژیم لاغری باشد. در ادامه این مطلب، به مهم ترین فواید طالبی پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از: 

منبع غنی پتاسیم و مقابله با احتباس آب 

طالبی منبع غنی از پتاسیم و همچنین کلسیم و دیگر املاح است و برای افرادی که دچار سنگینی پاها هستند، مفید خواهد بود. در واقع، این میوه به‌طور طبیعی با احتباس آب در اندام‌ها مقابله می‌کند زیرا باعث دفع آب اضافی از بدن می‌شود. در این حالت مواد زائد و سمی نیز از بدن دفع می‌شود و کلیه‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت. 

پیشگیری از سرطان‌ پستان و روده بزرگ

دیگر مزیت طالبی این است که خطر پیشرفت بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد زیرا حاوی فلاونوئیدهاست. فلاونوئیدها ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که از سلول‌های بدن در برابر سرطان‌های پستان و روده بزرگ محافظت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین تاثیر مراقبت از بدن در برابر آلودگی هوا، محصولات شیمیایی و حتی دود سیگار را نیز دارند. 

سرشار از ویتامین‌های A و C

طالبی میوه‌ای است که مقدار فراوان ویتامین A دارد. این ویتامین در ترمیم سلول‌های پوست به‌خصوص در برابر سلولیت و چروک‌های پوستی نقش دارد. کاروتنوئیدها نیز عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و در مقابله بهتر با ویروس‌ها و باکتری‌ها موثر است. طالبی همچنین حاوی مقدار فراوان ویتامین C است که مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. 

مناسب برای رژیم لاغری

طالبی کالری بسیار کمی دارد و بدون چربی است اما احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند. هر 100 گرم طالبی 34 کیلوکالری دارد در حالی‌که نیاز هر فرد بالغ از 1800 تا 2700 کیلوکالری با توجه به سن، جنس و میزان فعالیت متغیر است. از همین‌رو، طالبی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند یک توصیه مفید در کنار اصول تغذیه صحیح خواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه