سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور:

استقرار طرح‌های غربالگری بهزیستی در مراکز مثبت‌زندگی/ ثبت اطلاعات یک میلیون و ۸۰ فرد مستمری بگیر به همراه خانواده در این مراکز

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۲:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۴۷۹۷
استقرار طرح‌های غربالگری بهزیستی در مراکز مثبت‌زندگی/ ثبت اطلاعات یک میلیون و ۸۰ فرد مستمری بگیر به همراه خانواده در این مراکز
هادی بهداد گفت: برنامه‌های اجتماع محور و طرح‌هایی مانند طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، گروه‌های همیار و طرح‌های غربالگری مانند طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت در حال استقرار است.

به گزارش برنا؛ هادی بهداد، سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح مشترک طرح تحولات محلات کشور و شروع فعالیت‌های اجتماع محور مراکز مثبت زندگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه‌ای که صبح امروز (11 مردادماه) برگزار شد، گفت: طرح‌های مختلفی مانند طرح‌های غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت زندگی تلفیق و ابلاغ شد.

او با بیان اینکه اولین بخشنامه کارهای اجتماع محور اول تیرماه ابلاغ شد، افزود: درحال حاضر یک گروه کاری اجتماع محور با حضور نمایندگان تمام حوزه‌های سازمان شکل گرفته است. حدود ۲ هزار و ۵۳۴ مرکز فعال بهزیستی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند که خانواده محوری، دولت الکترونیک، مددکار محوری، ارزش دادن به تخصص مددکاری از جمله اصولی است که در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

بهداد تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی در بیش از هزار و ۲۰۰ محله بهزیستی، فعال هستند. هزار و ۲۰۰ محله‌ هم وجود دارد که محل آسیب هستند و استعداد بروز آسیب‌های اجتماعی در آنها بیشتر است که مراکز محله محور فقط در این محله ها فعال هستند.

سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی گفت: برنامه ریزی‌هایی برای مراکز مثبت زندگی در چند فاز انجام شد. اطلاعات یک میلیون و ۸۰ فرد مستمری بگیر به همراه خانواده در فاز اول ثبت شد و بازدید از منازل و تکمیل اطلاعات صورت گرفت.

او افزود: از ۹۹۶ هزار پرونده، برای ۹۶۵ هزار پرونده بازدید منزل و تکمیل پرونده انجام شده است. در فاز دوم نقش بهزیستی شهرستان‌ها و استان‌ها پررنگ خواهد بود. در فاز دوم موضوع پایش مجدد پرونده ها و تصمیم گیری درباره خدماتی که به اعضای تحت پوشش مدنظر است و با تشکیل کمیته‌های شهرستانی یک بار دیگر این پرونده ها بررسی می شود.

بهداد بیان کرد: فاز سوم امروز آغاز شد و بنا است تا استقرار برنامه های اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی انجام شود که امیدوارم بتوانیم این فرآیند را به ثمر برسانیم در مرحله اول برنامه‌های مختلفی در حوزه های متعدد داشتیم.

او گفت: مراکز مثبت زندگی براساس وظایف قانونی بهزیستی به عنوان ابزار اعمال سیاست سلامت اجتماعی و برای بسط ضریب نفوذ خدمات در این دوره طراحی شد و با اقدامات جهادی در مدت مناسبی به بهره برداری رسید و سال گذشته از سوی رئیس جمهور افتتاحیه آن انجام شد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه