این روستا عجیب و غریب فقط و فقط ۱ ساکن دارد!+عکس

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۹:۴۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳۷
این روستا عجیب و غریب فقط و فقط ۱ ساکن دارد!+عکس
روستایی در منطقه نبراسکا ایالات متحده به نام مونوی که دارای کتابخانه و کافه است، فقط و فقط داری یک نفر جمعیت می باشد.

به گزارش برنا؛ در شمال منطقه نبراسکا ایالات متحده، روستایی خاص و منحصر بفردی به نام " مونووی " قرار دارد که تنها و تنها دارای یک نفر جمعیت می باشد و تنها ساکن این روستا خانم مسنی می باشد که بیش از 80 سال سن دارد که این روستا دارای یک کافه، یک کتابخانه و یک نفر جمعیت می باشد!

نام تنها ساکن و مالک روستا " خانم الیسی ایلر " می باشد که در گذشته این روستا دارای 150 نفر ساکن بود که بعدها این میزان جمعیت کاهش یافت و تاکنون یک نفر جمعیت هنوز باقی مانده است. اما از مهم ترین و اصلی ترین دلایل تنها بودن این زن مسن در این روستا، مهاجرت ساکنین آن به سمت شهرهای بزرگ برای کار و زندگی بود که در سرشماری سال 2000 میلادی 2 سکنه ثبت شد.

جمعیت-شهر

جای تعجبی نیست چرا که شخص دوم همسر خانم ایلر بود که متاسفانه در سال 2004 میلادی در گذشت و از آن به بعد ایلر تنها ساکن روستا شد. خانم ایلر سالانه مالیات خود را بصورت کامل پرداخت می کند و معمولا با وجود این میزان مسئولیت وی در طول روز به مدت زیادی کار می کند که از مهم ترین آنها می توان به مدیریت کافه، کتابخانه، خانه و... اشاره کرد.

تنها کتابخانه این روستا دارای بیش از 5000 کتاب است که خانم ایلر به احترام شوهرش این کتابخانه را به نام همسرش " الیسی " تغییر و نامگذاری کرد. با این حال گرچه دو ساختمان عمومی در این روستا وجود دارند، اما در کنار آن خانه های متعددی نیز وجود دارند که توسط ساکنین قدیمی رها شده است.

همچنین جالب است بدانید که خانم ایلر علیرغم مسئولیت هایی که تا این قسمت گفته شد، به عنوان شهردار نیز می باشد که سالانه خودش را به عنوان شهردار انتخاب کرده و کسب و کار روستا را به تنهایی مدیریت می نماید.

نظر شما
پرونده ویژه