سخنگوی جمعیت هلال احمر:

سازمان غذا و دارو درخواستی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نداشته است

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۵:۳۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۵۲۶۴
سازمان غذا و دارو درخواستی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نداشته است
محمد حسن قوسیان مقدم گفت: اعلام نیازی برای تهیه دارو و اقلام بیمارستانی در حال حاضر از سوی سازمان غذا و دارو به جمعیت هلال احمر اعلام نشده است.

به گزارش برنا؛ همزمان با افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا و پر شدن تخت های بیمارستانی در سراسر کشور، چند روزی خبرهایی می رسد که نشان می دهد انگار تامین برخی از داروها و تجهیزات بیمارستانی خصوصا اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکلاتی رو به رو است و بیمارستان ها و داروخانه برای استفاده از این اقلام با مسائلی رو به رو هستند. پرس و جوی خبرنگار ما در برخی از بیمارستان ها و داروخانه این موضوع را کمی تأیید می کند. البته در مقابل برخی از متخصصان عفونی این کمبود ها را کمبود اقلام و تجهیزات نمی دانند بلکه معتقدند حجم زیاد ابتلا و روند بستری شدن بیماران، حاکی از کم شدن تجهیزات است. این درحالی است که به تازگی پیام طبرسی فوق تخصص بیماری های عفونی گفته مشکل اصلی ما کمبود سرم و دارو نیست بلکه مشکل ورودی زیاد بیمارستان هاست و  اگر سرم و دارو هم باشد، بسیاری از بیماران جایی برای بستری شدن پیدا نمی کنند. نکته قابل توجه این است که کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرده برای جبران بخشی از این کمبودها با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به‌زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد.

البته در این میان شاید هستیم که نهاد های بین المللی ای مثل هلال احمر در کشور بتوانند با تأمین اقلام مورد نیاز این کمبود ها را تا حدودی جبران کند.

محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: ما معمولا درخواست های تأمین اقلام و دارو را پس از درخواست سازمان غذا و دارو برای تأمین پیگیری می کنیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر اعلام نیازی برای تهیه دارو و اقلام بیمارستانی به جمعیت هلال احمر اعلام نشده است، افزود:  وضعیت هلال احمر در خصوص تولید تجهیزات پزشکی مثل سرنگ و ... وضعیت مناسبی است و ما بعد از تولید اقلام آن ها را در کشور توزیع می کنیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: این اقلام توسط شرکت پخش هلال احمر به داروخانه ها و شبکه بهداشتی کشور توزیع می شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: تولیدات هلال احمر بیشتر در چارچوب سرنگ و تجهیزات مربوط به بیماران دیالیزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز