فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

آخرین جزئیات از تصمیم گیری درباره تعطیلی کرونایی در کشور/ بررسی افزایش جریمه‌ها و تسریع در واکسیناسیون

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۸:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۵۴۵۶
آخرین جزئیات از تصمیم گیری درباره تعطیلی کرونایی در کشور/ بررسی افزایش جریمه‌ها و تسریع در واکسیناسیون
رحمانی فضلی در خصوص آخرین جزئیات از تصمیم گیری درباره تعطیلی کرونایی گفت: مقرر شد نسبت به موضوع تعطیلات مطالعه و بررسی دقیق تری صورت بگیرد و در روزهای آینده بحث جدی تری انجام خواهیم داد و تصمیم گیری به روزهای آتی موکول شد.

به گزارش برنا؛ رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای، گفت: تعطیل کردن نیاز به مقدمات و برنامه ریزی و اقناع و همراه سازی مسئولان و مردم دارد.

او افزود: اگر این روند به صورت دقیق برنامه ریزی نشود، چه بسا نتوانیم به هدف مورد نظر برسیم

رحمانی فضلی تصریح کرد: مقرر شد نسبت به موضوع تعطیلات مطالعه و بررسی دقیق تری صورت بگیرد و در روزهای آینده بحث جدی تری انجام خواهیم داد و تصمیم گیری به روزهای آتی موکول شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید قدر زحمات کادر درمان را بدانیم و کمک کنیم که آنها در شرایط بهتری فعالیت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: موضوعی که مورد تائید اغلب بخش ها بود، این است که با توجه به اینکه نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و کم است، باید به نوعی تصمیم گیری شود که اثرگذاری جرایم افزایش یابد و مقرر شد اصناف و بخش های مختلف پیشنهادات خود را مطرح کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه دارو تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد، افزود: یکی از نکات مهم در کنار رعایت دستورالعل ها، واکسیناسیون عمومی است و مقرر شد در این امر تسریع شود.

او ادامه داد: واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هرچند ابتلا را سبک‌تر می‌کند اما اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد و مبتلا باشد حتی اگر واکسن زده باشد امکان اینکه جانش را از دست بدهد، وجود دارد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: از هفته آینده تولید واکسن ایرانی افزایش پیدا می‌کند و به بیش از یک میلیون دوز در هفته می رسد.

او گفت: وزارت بهداشت برای تزریق روزی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار واکسن آماده است.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: تلقی غلط روئین تن شدن با واکسن را کنار بگذاریم و همه کسانی که واکسن زده‌اند شرایط را عادی ندانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در خصوص محرم کمیته امنیتی انتظامی تصمیمات بسیار خوبی گرفته‌اند. پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت تصویب شده است به همه جوامع مذهبی و مساجد ابلاغ کردیم و سازمان تبلیغات متولی و مسئول رعایت این پروتکل‌ها است که عمدتا در فضای باز و با تعداد کمتری خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز