یادداشت؛

رسیدن به "آرامش، رفاه و زندگی" با همراهی بدنه شهرداری و تعامل با دولت و مجلس

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۰:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۵۶۴۰
رسیدن به آرامش، رفاه و زندگی با همراهی بدنه شهرداری و تعامل با دولت و مجلس
بهار طاهری - کارشناس حوزه شهری

گزینه‌های نهایی منتخبان شورای ششم تهران برای شهرداری مشخص شده‌اند و این گزینه‌ها شعارهایی دارند که مجموع آن‌ها نشان می‌دهد منتخبان و گزینه‌ها به دنبال "آرامش، رفاه و زندگی" برای تهران و شهروندان پایتخت نشین هستند. حسینی از برنامه "طهران شهر زندگی"، درویشی از "کلانشهر رفاه و آرامش"، آباد از "شهر تمدن ساز و جامعه پرداز"، احمدی مقدم از "تهران ۱۴۱۴"، پیرهادی از "تهران شهر زندگی" و در نهایت زاکانی از "‎تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام" دفاع کرده اند و برنامه‌های خود را با این محورها نوشته‌اند. شعارهایی که زیبا و البته جدا از زیبایی هر کدام جزو نیازهای تهران و تهران نشینان است. 

شعارهایی که اگر همه اعضای شورای شهر تهران از شهردار تهران که انتخاب می‌کنند، پیگیری کنند شهر تهران که قلب تپنده ایران است را دوست داشتنی‌تر، زیست‌پذیرتر و محیط امن برای زندگی می‌کند.

شهردار تهران باید یک مدیر چند وجهی و فردی اجرایی باشد و در دوره جدید باید به همه این موضوعات که در شعارهای دیگر گزینه‌ها آمده توجه و برای تحقق همه آنها تلاش کند اما رسیدن به این مهم نیازمند این است که شهردار جدید تهران بتواند هم با بدنه شهرداری تهران هماهنگ و همدل باشد و هم با دولت و مجلس تعامل داشته باشد که اگر غیر از این باشد اداره کلانشهر تهران سخت می‌شود.

شهردار تهران باید در درجه اول با بدنه شهرداری تهران که نزدیک به ۶۰ هزار نفر هستند و اکثرا از متخصصان حوزه شهری و استخوان خورد کرده‌های این حوزه هستند همراهی کند تا با کمک آنها شهر را به خوبی اداره کنند و با مجلس و دولت هم تعامل داشته باشد تا بتواند از ظرفیت‌های ملی برای پایتخت استفاده کند.

خوشبختانه از بین گزینه‌های شهرداری همه چهره ملی هستند و با دولت و مجلس ارتباط خوبی دارند هرچند به این انتخاب‌ها نقدهایی هم هست اما در نهایت این گزینه‌ها می‌توانند با دولت و مجلس کار را پیش ببرند که یکی از مشکلات چند دوره اخیر همراه نبودن این دو نهاد با شهردار و سخت شدن کار او بوده که این دوره با توجه به نزدیکی هرسه نهاد امیدواریم دیگر شاهد سنگ‌اندازی از طرف دولت و مجلس در مسیر شهردار و شهرداری نباشیم و به تعهدات خود در قبال تهران عمل کنند. اما مهم‌تر از این، همراهی با کارمندان شهرداری تهران است که در نهایت آنها بازوان اجرایی او هستند که در میان گزینه‌ها یکی دو نفر با بدنه آشنایی دارند که اگر آنها انتخاب شدند با چالش کمتری برای هماهنگ شدن روبرو هستند و اگر شخص دیگری انتخاب شد، باید در اولین گام با برگزاری جلسه و گرفتن نظرهای کارشناسی بتواند مشکلات کارمندان را شناسایی و هماهنگی لازم را با بدنه ایجاد کند.

شورا هم باید با جدیت پس از انتخاب شهردار با نظارت بتوانند نظرات بدنه را اعمال و با هماهنگی با دولت و مجلس تهران را با نگاه انسان‌محور به سمت "آرامش، رفاه و زندگی" ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز