گزارش برنا از آغاز به کار شورای ششم تهران؛

انتخاب شهردار تهران به یکشنبه موکول شد/ چمران رئیس شورای شهر تهران

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۷:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۶۰۱۶
انتخاب شهردار تهران به یکشنبه موکول شد/ چمران رئیس شورای شهر تهران
شورای ششم به صورت رسمی از لحظات دیگر کار خود را آغاز می کند اما طی هفته های گذشته ششمی ها بحث فراوانی بر سر انتخاب شهردار انجام شد.

به گزارش برنا؛ شورای ششم به صورت رسمی از لحظات دیگر کار خود را آغاز می کند اما طی هفته های گذشته ششمی ها بحث فراوانی بر سر انتخاب شهردار انجام دادند و از میان ۴۱ گزینه به ۶ گزینه رسیدند این در حالی است که شب گذشته در جلسه غیر رسمی خود ۱۲ نفر به علیرضا زاکانی و ۹ نفر به مازیار حسینی رای دادند تا برای تصدی شهرداری تهران به میدان بیاید اما از آنجایی که تا ساعاتی دیگر مراسم تحلیف آغاز می شود و باید به صورت قانونی زین پس کار خود را شروع کنند ممکن است در رای گیری نهایی ورق برگردد اما شنیده ها حاکی از اجماع همه اعضای شورای ششم بر گزینه منتخب یعنی علیرضا زاکانی است.

ساعت 08:47

ورود مهدی چمران به شورای شهر تهران

IMG-20210805-WA0002

مهدی چمران، رئیس موقت شورای شهر به همراه ۶ تن از اعضای منتخب وارد صحن علنی شدند.

ساعت 08:48

ورود محسن هاشمی به شورای شهر تهران و شرکت در مراسم تحلیف

IMG-20210805-WA0003

محسن هاشمی رفسنجانی برای مراسم شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان شورا شد و به دفتر خود رفت.

08:54

رایزنی اعضای دوره ششم شورا پیش از آغاز مراسم تحلیف

مراسم تحلیف شورای شهر تهران تا دقایق دیگر آغاز می شود و مقامات کشوری و شهری در این جلسه حضور دارند.

ساعت 08:56

IMG-20210805-WA0005

محسن هاشمی رئیس دوره پنجم شورای شهر در صحن شورا مستقر شد.

ساعت 09:00

ورود برخی مسئولان به شورای شهر تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران؛ مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری های وزارت کشور؛ تقوی، رئیس مجمع نمایندگان تهران؛ سردارحسن زاده، فرمانده سپاه تهران به صحن علنی شورای شهر وارد شدند.

09:01

شرکت پیروز حناچی در مراسم تحلیف شورای ششم شهر تهران

پیروز حناچی به همراه حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری برای شرکت در مراسم تحلیف وارد صحن علنی شورا شدند.

ساعت 09:05

آغاز مراسم تحلیف

IMG-20210805-WA0008

ساعت 09:15

استقرار چمران در جایگاه ریاست شورا 

IMG-20210805-WA0009

ساعت 09:14

۱۲۰ کلانتری در شهر تهران کم داریم

شورا 2

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در جریان این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: از مهندس چمران خواهش می کنم به عنوان رئیس، نرجس سلیمانی و شریبانی در جایگاه حاضر شوند تا مراسم آغاز شود.

او افزود: انتخابات تهران از حسایت های داخلی و خارجی برخوردار است که اگر همکاری دستگاه های مختلف به ویژه شورای شهر و شهرداری نباشد با مشکل مواجه می شوی.

فرهادی گفت: سه هزار ناظر بهداشتی و از ۷ صبح تا ۲ و نیم نیمه شب به خاطر مسائل کرونا فعالیت داشتند.

فرماندار تهران با بیان اینکه در تهران چهار انتخابات برگزار شد تصریح کرد: کار بسیار سختی بود. رقابت محلی با نظارت مجلس و شورای نگهبان کار را سخت کرد.

او ادامه داد: با شورای پنجم همکاری فراوانی داشتیم. ۳۱۹ جلسه در شورای پنجم برگزار شد.

فرهادی افزود: همه تلاش می کنند شهرداری چابک ایجاد کنند. ۵۲ درصد مالیات کشور در تهران اخذ می شود،تهران پایگاه سیاسی اقتصادی بوده و آسیب های فراوانی در آن وجود دارد. کل استان تهران را باید با احتساب البرز در نظر گرفت.

فرهادی تاکید کرد: خواهشی ک از مدیریت شهری جدید دارم این است که به امنیت تهران توجه کنید. چهار سال به دنبال ۴۰ کلانتری بودیم. ما ۱۲۰ کلانتری در تهران کم داریم.

فرماندار تهران با بیان اینکه شورای شهر در بحث تکدی گری و معتادین باید کمک کند، افزود: شهرداری به بحث آسیب های اجتماعی ورود کند. جز ۲۵ کلان شهر تهران هستیم ولی شهروندان تهران جز کمترین مشارکت کنندگان هستند.

ساعت 09:29

منتظر نقد صادقانه همه دوستان هستیم/ در شرایط سختی تهران را تحویل گرفتیم و تحویل می‌دهیم

محسن هاشمی

محسن هاشمی، رئیس شورای پنجم شهر تهران در جلسه تحلیف شورای ششم گفت:ابتدا لازست آغاز دوره مسئولیت مدیریت شهری جدید را تبریک بگویم و برای دوستان شورای شم اشم آرزوی موفقیت داشته باشم.

او افزود: شورای ششم و همین طور دولت سیزدهم امروز در شرایط دشوار اقتصادی واجتماعی تحلیف و فعالیت خود را آغاز می کنند.

هاشمی تصریح کرد: همانطور که دولت و شورای قبلی، می خواستند در ارزیابی عملکرد و قضاوت درباره آنها، شرایط ومشکلات خاص چهارسال گذشته در نظر گرفته شود، منصفانه است انتظارات از دوره جدید نیز با واقع بینی و در نظر گرفتن محدودیتها و بحرانهای فعلی کشور تعدیل شود و به سختی کار دوستان جدید توجه شود.

او ادامه داد: کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری، شفاف ومشخص است وبصورت مکتوب نیز در روزهای آینده در معرض بررسی ونقد افکار عمومی قرار خواهد گرفت و امیدوارم نقاط مثبت عملکرد این شورا در دوره آینده تداوم یابد و نقاط کاستی جبران گردد.

هاشمی تاکید کرد: مهمترین دستاورد شورای پنجم، صیانت از شهر در ابعاد مختلف شهرسازی، محیط زیست، اقتصادی واجتماعی و بویژه اجرای تذکرات ورفع نگرانی های رهبرانقلاب بود و ایجاد شفافیت بود، که امیدواریم تداوم یابد و مهمترین کاستی، عدم تامین تجهیزات حمل ونقل عمومی بود که امیدواریم با هماهنگی و یکدستی که بین مجلس، دولت، شورا و سایر دستگاههای حاکمیتی در این دوره وجود دارد، این کاستی جبران گردد.

او گفت: رویه ای که بنده شخصا از ابتدا تا انتها، دوران شورای پنجم، براساس الگوی رفتاری و نگرش آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، تلاش در جهت کاهش تنش وتخریب عملکرد دوره های گذشته در شورا و انجام وظایف خود بود، چرا که تخریب و دعواهای سیاسی بین مسئولان را تضعیف اعتماد عمومی وسرمایه اجتماعی کلیت نظام می انجامد و امیدواریم که در دوره جدید نیز با نگاهی مثبت وسازنده، انباشت تجربه ودانش در مدیریت شهری، کارامدی آن را افزایش دهد.

ساعت 09:37

مسئولیت ها ارثی نیستند و میراث پدری و خانوادگی کسی نیست/ گذشته را زیر سوال نبرید

سید رضا تقوی

سید رضا تقوی، ریاست مجمع نمایندگان تهران در ادامه مراسم تحلیف گفت: خسته نباشید به اعضای دوره پنجم می گویم و امیدوارم زحماتشان ذخیره باشد و برای شورای ششم که در این سنگر قرار گرفتند تا به مشکلات شهر تهران بپردازند آرزوی توفیق دارم.

او افزود: ساختمان های سر به آسمان، پارک و بانک های رنگارنگ در تلقی اسلام شهر نیست.

تقوی تصریح کرد: جوهر انسان ها در فراز و نشیب ها مشخص می شود. میز و مقام و مسئولیت دوران موقت دارد و ابدی نیست. مسئولیت ها ارثی نیستند و میراث پدری و خانوادگی کسی نیست بلکه امانت است تا به مردم خدمت کند.

ریاست مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه پست ها امانت هستند، عنوان کرد: مدیر سابق باید همه آنچه را در اختیار داشته برای پیشرفت کار به مدیریت جدید منتقل کند.

تقوی افزود: مدیر برای تثبیت خود به تخریب گذشته نپردازد و این اتفاق اخلاق بدی است.

او گفت: تغییر در هر سازمان، تعدادی از تصمیم مدیر گذشته ناراضی هستند . این افراد ناراضی خود را به مدیر جدید نزدیک می کنند و از گذشته بد می گوید که مدیر جدید باید مراقب افراد خناس باشد.

تقوی ادامه داد: اگر مشکلی به وجود آمد پیش از مصاحبه و درگیری اذهان عمومی از مدیر گذشته جویا شود.

او گفت: مدیریت ها فرصت است و باید از آن استفاده کرد.

ساعت 10:05

مجلس باید مصوبه کند شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران عضو هیات دولت شوند/ یک و نیم میلیون اتباع در تهران هستند

نشست+خبری+انوشیروان+محسنی+بندپی+استاندار+تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جریان مراسم تحلیف گفت: شاهد بودیم که در سیل ۹۸ هیچ مشکل خاصی در تهران رخ نداد و در کرونا اولین آرامستان فوت کرونا در تهران به سمت احکام الهی رفت که همه حاصل زحمات دوره پنجم مدیریت شهری بود. و دولت در این مقوله کمک به شورایی ها نکرد همچنین در بحث حمل و نقل عمومی با وجود کاهش درآمد به سمت کاهش افراد به دلیل شیوع کرونا رفتند.

محسنی بندپی با اشاره به عملکرد خوب مدیریت شهری و دولت در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: انتخابات در شرایط کرونا بدون دغدغه برگزار شد.

استاندار تهران عنوان کرد: وزارت کشور و دولت در این دوره همکاری زیاد و ارزشمندی داشتند. دولت ها در همه ادوار مشکلات شوراها را نمی دیدند اما در این دوره اینگونه نبود.

محسنی بندپی تاکید کرد: تهران مرکز فعالیت های مختلف است و سر ریز آسیب هاست. کسانی که در شهرهای خود کارهای مدنظر را نمی توانند انجام دهند و در تهران انجام می‌دهد.

او ادامه داد: طی برآورد نیروی انتظامی در شهرهای مختلف جرم ها به صورت ۷۵ درصد از سوی بومی ها است اما در تهران ۷۵ درصد مجرمان غیر بومی هستند که سرعت عمل را از نیروی انتظامی می گیرد.

او گفت: بیش از یک و نیم میلیون اتباع در تهران داریم.

محسنی بندپی عنوان کرد: ظرفیت هایی در تهران داریم همچنین انواع متخصص ها نیز  وجود دارد.

استاندار تهران گفت: هنگامی که در مجلس بودم مشاهده کردم مهندس چمران برای مدیریت شهری زحمات فراوانی کشیدند و جای تقدیر دارد.

او اظهار کرد: مجلس باید مصوبه کند شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران عضو هیات دولت باشد. تهران مشکلاتی مانند فرونشست، زلزله و... داریم و هر اقدامی در تهران بر کل کشور اثر دارد.

ساعت 10:11

اعضای شورای شهر ششم سوگند یاد کردند

ساعت 10:12

مهمان شورا

مهمانان حاضر در مراسم تحلیف شورای ششم شهر تهران صحن علنی شورا را ترک کردند.

ساعت 10:13

مراسم تحلیف شورای ششم شهر تهران از ساعتای پیش آغاز شد و پس از یک ساعت انتخابات رئیس شورا، نائب رئیس و دو منشی آغاز شد.

ساعت 10:15

کار باید خالصانه باشد

شورا6

مهدی چمران، رئیس سنی شورای شهر تهران گفت: به یاد دوره های قبل افتادم که وارد کردم و خارج شدم. همه چیز تمام می شود و کار ما می ماند.

او افزود: کار باید خالصانه باشد و امیدوارم این توفیق به ما عنایت شود. خداوند بزرگ در پیشگاه عدل الهی قضاوت واقعی می کند.

چمران اظهار کرد: یکی از دوستان دوران دوم دو شب گذشته بر اثر کرونا دار فانی را وداع کرد. مرحوم شریعتمداری بودند که یادشان گرامی باد.

چمران گفت: برای ادای احترام و زیارت مرقد باید حضور برسانیم و کار خود را بدون وقفه آغاز می کنیم. انتخاب رئیس شورا و نایب رئیس خواهیم داشت.

ساعت 10:18

آغاز انتخاب تک کاندیدای ریاست شورای ششم شهرتهران

هیچ یک از اعضای دوره ششم برای ریاست شورا حاضر به کاندیدایی نشدند و مهدی چمران را پیشنهاد دادند و انتخابات آغاز شد.

10:21

چمران رئیس شورای شهر تهران شد

اولین جلسه علنی شورای شهر تهران به صورت رسمی آغاز شد. در جریان این جلسه اعضای شورای ششم به تک کاندیدا یعنی مهدی چمران رای دادند.

او با اکثریت آرا و کسب ۲۱ رای به مدت یکسال رییس شورای شهر تهران شد.

ساعت 10:26

سروری به صورت رسمی نایب رئیس شد

پرویز سروری

مهدی چمران، پرویز سروری را برای نائب رئیسی پیشنهاد داد. او با کسب ۱۹ رای نائب رئیس شورای ششم شهر تهران شد. همچنین سوده نجفی و جعفر شربیانی به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.

ساعت 10:36

دو منشی شورای شهر انتخاب شدند

شربیانی با ۲۰ رای و سوده نجفی با ۱۷ رای و ناصر امانی که کاندیدا نبوده است یک رای آوردند که دو نفر اول به عنوان منشی های شورا انتخاب شدند.

ساعت 10:41

مهدی چمران: زاکانی شهردار تهران خواهد بود/ تعیین شهردار در جلسه رسمی

ساعت 11:01

رای گیری برای انتخاب شهردار آینده به جلسه آینده شورا موکول شد

11:11 عکس یادگاری

عکس یادگاری

اعضای شورای ششم شهر تهران پس از مراسم تحلیف که امروز 14 مرداد 1400 برگزار شد کار خود را با ثبت عکس یادگاری رسما آغاز کردند.

//انتهای پیام

نظر شما