پیاده روی کنید تا زود نمیرید!

۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۱۱:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۹۴۱۷
پیاده روی کنید تا زود نمیرید!
مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی با سابقه سکته که در هفته سه تا چهار ساعت پیاده‌روی می‌کنند یا حداقل دو تا سه ساعت به دوچرخه سواری در طی هفته می‌پردازند، به احتمال ۵۴ درصد کمتر از سایرین دچار مرگ زودرس می‌شوند.

به گزارش برنا؛ تحقیق گفته شده در ژورنال معتبر نورولوژی متعلق به آکادمی عصب‌شناسی آمریکا به چاپ رسیده است. به نظر می‌رسد که فواید فعالیت بدنی پس از سکته در افراد نسبتاً جوان‌تر، بیشتر باشد و کاهش مرگ و میر تا ۸۰ درصد را در گروه سنی کمتر از ۷۵ سال به دنبال دارد.

دکتر Raed A. Joundi از دانشگاه کلگری کانادا و نویسنده مقاله می‌گوید:

    دستیابی به دید بهتر پیرامون نقش فعالیت فیزیکی در بهبود سلامت افرادی که در گذشته دچار سکته شده‌اند، می‌تواند به طراحی تمرینات درمانی بهتر کمک کند و در تشکیل کارزارهای عمومی جهت افزایش عمر افراد، مفید باشد. بسیار حیرت‌انگیز است که تنها سه تا چهار ساعت فعالیت بدنی در هفته می‌تواند چنین تاثیر چشمگیری در کاهش میزان مرگ و میر داشته باشد. همچنین ما متوجه شدیم که افراد می‌توانند با پیاده‌روی به مدت شش تا هفت ساعت در هفته از مزایای بسیار بیشتری نیز بهره‌مند شوند. نتایج بدست آمده ممکن است در دستورالعمل‌های فراهم شده برای بازماندگان سکته در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

این پژوهش بر ۸۹۵ فرد با میانگین سنی ۷۲ سال با سابقه سکته و ۹۷ هزار نفر بدون سابقه سکته تمرکز داشته است. میزان فعالیت بدنی هفتگی افراد به صورت میانگین مورد ارزیابی قرار گرفته و به مدت چهار سال و نیم وضعیت آن‌ها تحت پایش بوده است. در میان افرادی که دچار سکته شده بودند، تنها ۱۵ درصد از کسانی که فعالیت فیزیکی هفتگی مداوم داشتند فوت شدند؛ درحالی که این مقدار برای افراد بدون فعالیت بدنی ۳۳ درصد بوده است. در گروه افراد سالم نیز مقدار مرگ برای افراد پرتحرک ۴ درصد و برای افراد کم تحرک ۸ درصد گزارش شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز