دوره‌های جهاد دانشگاهی، سربازان را برای ورود به زندگی آماده می‌کنند

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۰۸:۳۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۹۶۵۹
دوره‌های جهاد دانشگاهی، سربازان را برای ورود به زندگی آماده می‌کنند
معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین گفت: سربازان در دوره‌های مهارت‌های زندگی جهاد دانشگاهی قزوین با آموزش‌های پیش از ازدواج، انتخاب همسر و نحوه برخورد با همسر آشنا می‌شوند، سربازان با حضور در این دوره آموزشی، الگویی برای مهارت زندگی پیدا می‌کنند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ ایمان علی عابدزاده، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر توسط جهاد دانشگاهی قزوین، گفت: از سال ۹۶ مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در استان‌ها در دستور کار قرارگرفته است، طی این طرح سربازان نیروی انتظامی در طول خدمت باید به یک مهارت از بین مهارت‌های جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، جهادکشاوزی، ICT، ورزش و جوانان و هلال‌احمر مجهز شوند.

او افزود: سربازان بعد از گذراندن دوره‌های مهارتی باید در آزمون شرکت کنند، این سربازان پس از کسب نمره قبولی گواهینامه مهارتی دریافت می‌کنند و بعد از خدمت برابر با نیاز جامعه به‌صورت یک فرد ماهر وارد محیط کار می‌شوند.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: این مهارت‌ها با توجه به علاقه‌مندی، تجربه، حرفه والدین و نیاز عمومی منطقه به سربازان آموزش داده می‌شود، درواقع تلاش می‌کنیم با توجه به فرم علاقه‌مندی و نیاز بومی منطقه‌ای، هر سرباز یک مهارت یاد بگیرد.

او خاطرنشان کرد: در استان قزوین زمین کشاورزی زیاد است و برخی از سربازان زمین‌ دارند و به کشاورزی علاقه‌مند هستند بنابراین آن‌ها را به جهاد کشاورزی معرفی می‌کنیم، همچنین مهارت‌های مختلفی از جمله جوشکاری و تراشکاری برای سربازان در نظر گرفته‌شده است.

عابدزاده خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این دوره‌های مهارتی به سربازان آموزش داده می‌شود مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ورود به بازار کار است، این دوره‌ها توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و سربازان با چگونگی ورود به بازار کار و راه‌های ایجاد اشتغال پایدار آشنا می‌شوند.

او یادآور شد: همچنین سربازان در دوره‌های مهارت‌های زندگی با آموزش‌های پیش از ازدواج آشنا می‌شوند، سربازان با شرکت در این دوره آموزشی الگویی برای مهارت زندگی پیدا می‌کنند، تاکنون اغلب سربازان از برگزاری این دوره‌ها رضایت داشتند و بیان کردند که این دوره‌ها تأثیر مثبتی در جهت ادامه زندگی، انتخاب همسر و برخورد با همسر داشته است.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری سهمیه ناجا در مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۱۶۱ نفر بود که از این تعداد ۸۱ نفر دوره‌ها را پشت سر گذاشتند و ۸۰ نفر نیز باقی‌مانده است که تا پایان سال آموزش می‌بینند، همچنین در بخش مهارت‌های آموزشی جهاد کشاورزی سهمیه ما ۲۱۴ نفر است که به علت شیوع کرونا صرفاً ۲۵ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند، در حوزه ICT نیز سهمیه ۵۴ نفر بود اما بیشتر از سهمیه و ۶۳ نفر از دوره‌های آموزشی استفاده کردند.

او بیان کرد: در دوره‌های مهارتی جهاد دانشگاهی نیز سهمیه ۵۰ نفر بود که ۵۴ نفر شرکت کردند، در بخش آموزش‌های فرهنگی و هنری نیز سهمیه ۵۴ نفر بود که ۲۵ نفر برگزارشده است، سهمیه نهایی دوره‌های آموزشی ۶ دوره با ظرفیت ۵۳۷ نفر بود که تاکنون ۲۴۴ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و ۲۹۳ نفر باقی‌مانده است.

عابدزاده خاطرنشان کرد: سربازانی که این دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشتند و خودشان مقداری پیش‌زمینه داشتند بعد از پایان خدمت مشغول به کار شدند، سربازان ما اغلب غیربومی هستند و پیگیری وضعیت آن‌ها سخت است اما بیشتر سربازان قزوینی توانستند وارد بازار کار شوند.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: تلاش می‌کنیم با اجرایی کردن این دستورالعمل بتوانیم در حوزه اشتغال به دولت کمک کنیم و زمینه ایجاد اشتغال برای سربازان را فراهم کنیم و در راستای کاهش نرخ بیکاری قدم برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز