معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

ناجا به دنبال تغییر نگرش مردم نسبت به پلیس است

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۱۱:۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۹۷۸۱
ناجا به دنبال تغییر نگرش مردم نسبت به پلیس است
معاون اجتماعی ناجا گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در صدد است با تولید ادبیات جدید ضمن تغییر در رفتار و گفتار کارکنان، موجبات تغییر نگرش بیش از پیش مردم به پلیس به عنوان یار مهربان و مقتدر را فراهم کند.

به گزارش برنا؛ سردار مهدی حاجیان در جلسه تعاملی و کمیته اجتماعی قرارگاه تحول کوپ در ستاد پلیس پیشگیری ناجا گفت: رشد شتابان تغییر و تحولات اجتماعی منجر به تغییر در رفتار و مطالبات جامعه مخاطب پلیس شده است،  کارکنان نیروی انتظامی در واقع پلیس شهروند محور محسوب می شوند لذا به دنبال تغییر نگرش مردم نسبت به پلیس هستیم.

او با اشاره به تاثیرگذاری پلیس پیشگیری خاصه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در تحقق فرامین مقام معظم رهبری  مبنی بر پلیس مقتدر و مهربان اظهار کرد: رفتار و عملکرد کارکنان ناجا مبنای قانونی دارد و این مهم به سهم خود منجر به پیشگامی مردم در تامین نظم و امنیت و همراهی پلیس برای برخورد مقتدرانه با مجرمان و ملجاء بودن برای نیازمندان می شود.

سردار حاجیان با تاکید بر اقدامات پیش روی دادی، پیش بینی و پیشگیری های علمی، هوشمندانه و حرفه‌ای در نیروی انتظامی، گفت: در حوزه پیشگیری باید به مرحله ای دست یابیم که هرگونه آسیب اجتماعی به آرامش مردم لطمه ای وارد نکند و از سیر نزولی برخوردار شود.

براساس این گزارش، سردار مهدی معصوم بیگی  رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه این جلسه با بیان اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی دارای کارکرد ویژه در افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه است بر لزوم معرفی ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های کارکنان کلانتری و پاسگاه ها و نقش آن‌ها در تامین نظم و امنیت عمومی و ارائه خدمات اجتماعی تاکید کرد.

او گفت: هیچ عنصری مهم تر از امنیت در پیشرفت، توسعه و تکامل جوامع حائز اهمیت نیست از این رو برقراری امنیت و نظم پایدار و ایجاد رضایتمندی عمومی مردم از پلیس ‌از مهم ترین اهداف و سیاست های کلان نیروی انتظامی است.

معصوم بیگی با بیان اینکه برابر افکار سنجی های برون سازمانی انجام شده رضایتمندی مردم از ناجا افزایش یافته است افزود: اعتماد مردم به پلیس و ارتقاء میزان رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی مرهون مجاهدت، ایثارگری ها، مردم یاری ها و خدمات شایسته فرماندهان و کارکنان این نیرو است.

او اضافه کرد: معاونت اجتماعی در ارتقاء ضریب احساس امنیت در جامعه نقش بسیار مهمی بر عهده دارد چرا که مقوله های مهم اعتماد و مشارکت و همراهی مردم با پلیس از احساس امنیت نشأت می گیرد بنابراین سهم و نقش معاونت اجتماعی در تحقق احساس امنیت در جامعه با توجه به رضایتمندی مردم قابل تحسین است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کمیته اجتماعی قرارگاه تحول کوپ یکی از کمیته‌های مهم و کاربردی در همراه و همگام نمودن مردم با ماموریت‌های پلیس پیشگیری برای توسعه امنیت عمومی است، خواستار معرفی بیش از پیش سهم و نقش کارکنان کلانتری و پاسگاه ها در تامین نظم و امنیت عمومی و تبیین رشادت کارکنان جان برکف و ایثارگر کوپ‌ها برای اقشار مختلف مردم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز