مدیر عامل سازمان انتقال خون خبرداد:

آمادگی سازمان انتقال خون برای دریافت نذر خون در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین/ پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در ایران به جا استفاده نشد/ انتقاد از صرف هزینه برای تهیه و تجویز داروی رمدسیویر

۱۴۰۰/۰۵/۲۷ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۱۷۵
آمادگی سازمان انتقال خون برای دریافت نذر خون در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین/ پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در ایران به جا استفاده نشد/ انتقاد از صرف هزینه برای تهیه و تجویز داروی رمدسیویر
پیمان عشقی با اشاره به اینکه در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه های انتقال خون برای دریافت نذر خون فعال هستند، گفت: خبر رسیده است که به تازگی 6 داروی ضد ویروسی در حال حاضر برای بیماران کرونایی مفید نیست اما همچنان برخی از هزینه های کشور صرف تهیه و تجویز دارو هایی مانند رمدسیور می شود.

پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین گفت: تمام پایگاه های اصلی انتقال خون سراسر کشور در روز تاسوعا و عاشورای حسینی باز هستند.

او با بیان اینکه در این روزها  برخی از پایگاه های فرعی نیز خارج از ساعات اداری برای تسهیل مراجعه افراد فعال هستند، افزود: نذر خون برنامه هرساله ی سازمان انتقال خون است.

عشقی تأکید کرد: نذر خون فقط منوط به روز تاسوعا و عاشورا نیست و همه ی روز های سال این امر انجام می شود. همچنین خون تاریخ نگهداری دارد و اگر مصرف نشود، تجزیه می شود و قابل استفاده نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون امر مستمر است و از هموطنان می خواهیم نذر خون را انجام دهند و حتی می توانند شروع آن را از محرم و صفر و شهادت عبدالله کلید بزنند چرا که امام حسین (ع) خون خود و خانواده اش را در راه خدا اهدا کرد و ایثاری در راه رضای خدا انجام داد.

عشقی ادامه داد: برای اطلاع از آمار ذخایر خونی و فرآورده های آن، میزان موجودی خون و هر فرآورده ای به صورت بروز بر روی سایت سازمان انتقال خون به تفکیک استان ها وجود دارد.

او با اشاره به اینکه مسئله ی مهم این است که در ماه باید اهدای خون مستمر وجود داشته باشد و این امر برای گروه های o و منفی بیشتر است، افزود: ما به گروه های خونی A، B  و AB دائما نیاز داریم.

مدیر عامل سارمان انتقال خون درباره استمرار پلاسما درمانی برای درمان بیماران کرونایی تصریح کرد: بحث های رسانه ی زیادی دراین باره انجام شد و حتی خبر رسیده است که به تازگی 6 داروی ضد ویروسی در حال حاضر برای بیماران کرونایی مفید نیست اما همچنان برخی از هزینه های کشور صرف تهیه و تجویز دارو هایی مانند رمدسیور می شود.

او ادامه داد: پلاسما درمانی نیز یکی از روش های درمانی برای بیماران کرونایی بود و در همه دنیا به جا به کار گرفته شد اما در ایران بی جا استفاده شد و به جا به کار گرفته نشد.

عشقی گفت: پلاسما درمانی روشی است که در همه جای دنیا به حد موثری حتی بیشتر از رمدسیویر تأثیر گذار است و هنوز هم در دنیا مورد اقبال است همچنین آخرین مطالعات اعلام کرده است که استفاده از این دارو باید در 3-4 روز اول بیماری (نه در3-4 روز اول بستری ) مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز