مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

تردد شناورها در خلیج فارس ممنوع می‎شود

۱۴۰۰/۰۵/۲۹ - ۱۵:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۲۲۴۴
تردد شناورها در خلیج فارس ممنوع می‎شود
مهرداد حسن زاده از ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین به دلیل مواج شدن خلیج فارس و دریایی عمان طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش برنا؛ مهرداد حسن زاده، مدیریت بحران استانداری هرمزگان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین در ارتفاعات و مناطق مستعد استان در هفته آینده از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود که از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات و مناطق مرتفع هرمزگان خودداری کنند.

حسن زاده ضمن افزود: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان از روز شنبه ۳۰ مرداد ماه تا چهارشنبه ۳ شهریور ماه تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان با تاکید بر شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان را خواهیم داشت.

او با اشاره به رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای همراه با خیزش گردو خاک در مناطق مرتفع استان، بیان کرد: طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد موقت جاده‌ها، برخورد صاعقه، خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای، کاهش دید افقی و خیزش گرد و خاک را در مناطق مرتفع استان وجود دارد.

حسن زاده به وضعیت دریایی استان و وزش باد شدید و مواج شدن دریا اشاره کرد و گفت: همچنین طبق پیش بینی هواشناسی استان از روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه تا چهارشنبه سوم شهریورماه وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۸ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا محدود ۱۸۰ سانتیمتر در خلیج فارس و دریای عمان را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: طی روزهای یاد شده شاهد مواج شدن دریا، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی در دریای عمان، تنگ هرمز، جزایر خلیج فارس با تاکید بر جاسک، سیریک، بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک، بندر خمیر و بندر لنگه خواهیم بود.

او از ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین به دلیل مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به مواج شدن دریا از مردم استان تقاضا می‌شود تا از تردد دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین خودداری کنند.

نظر شما