احمدی بیغش در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

انگیزه‌های لازم و شور و نشاط مدیریتی در ضرغامی دیده نمی‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۴۳۰۵
انگیزه‌های لازم و شور و نشاط مدیریتی در ضرغامی دیده نمی‌شود
نماینده مردم شازند در مجلس گفت: اساسا انگیزه‌های لازم و شور و نشاط مدیریتی در این سطح در شما دیده نمی‌شود و مدیرانی با ویژگی جنابعالی، دیگر به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارند و این نوع نگرش برای وزارتخانه‌ای که می خواهد برای اقتصاد ملی پشتوانه باشد، آفتی بزرگ است.

به گزارش برنا؛ محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در نشست علنی مجلس نوبت سوم امروز (سه شنبه، 2 شهریور ماه) شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وزارت میراث فرهنگی یک وزارتخانه راهبردی است و با سهم‌خواهی ناشیانه اداره‌اش میسر نخواهد شد و کارنامه شما نیز نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقادات چندانی به انتصابات تخصصی ندارید.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: شما هر فرصتی را برای تجمیع دوستان سیاسی و گروهی مغتنم دانسته و با توجه به سابقه مدیریت‌تان در صدا و سیما که آثار و تبعات اقدامات غیر کارشناسی و فله ای آن همچنان ادامه دارد ، این وزارتخانه تخصصی را نیز تخریب خواهید کرد.

او ادامه داد: لطفا بفرمایید با کدام شاخص عیان در حوزه گردشگری و کدام تخصص علمی و فنی می خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید؟ مهمترین شاخص و برجستگی برای حوزه گردشگری که امروزه یکی از قطب‌های اصلی درآمدزایی ملی به شمار می‌آید، داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی شخصی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند اما شما این وجاهت را ندارید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شما نه از وجاهت ملی معقول و شایسته برخوردارید و نه فرد خوشنام در سطح بین‌المللی هستید؛ لذا تردیدی ندارم که اگر در رأس این وزارت قرار بگیرید حوزه گردشگری در دو سطح ملی و بین‌المللی از هم می‌پاشد؛ از سویی دیگر دوره پر تلاطم ریاست شما در صدا و سیما بویژه در مقاطعی خاص باعث دل‌چرکینی افکارعمومی علیه شما شده است و مجموع عملکردی مدیریتی شما، اصلا بسترساز مطلوبی برای قرار گرفتن در رأس این وزارتخانه نبوده و نخواهد بود .

احمدی بیغش افزود: یکی از مهم ترین دلایل مخالفت من و تعدادی از همکاران در مجلس با وزارت شما این نکته کلیدی است که اولا حضور شما در رأس این وزارت، اهانت جدی به بخش قابل توجهی از نخبگان حوزه میراث فرهنگی کشور و اساتید برجسته‌ای است که تمام عمر خود را صرف حفظ و نگهداری میراث ارزشمند تاریخی- تمدنی و هویتی ایران کرده‌اند و با یک انتخاب اشتباه نباید اجازه داد این سرمایه‌ها بر باد بروند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: جامعه هدف گردشگری بویژه جامعه گردشگری بین‌المللی جامعه خاصی هستند و ایجاد زمینه‌های رقابت جدی در این بخش به عنوان موتور محرکه اقتصاد ملی، چهره‌ای کاملا موجه می خواهد و فردی که قدرت رایزنی بین‌المللی بالایی داشته باشد که با کمال تأسف شما هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارید.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی اساسا انگیزه‌های لازم و شور و نشاط مدیریتی در این سطح در شما دیده نمی‌شود و مدیرانی با ویژگی جنابعالی، دیگر به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارند و این نوع نگرش برای  وزارتخانه‌ای که می خواهد برای اقتصاد ملی پشتوانه باشد، آفتی بزرگ است.

او افزود: یکی دیگر از نکات اساسی اینجانب در مخالفت با وزارت شما در شیوه انتخاب شماست که واقعا آقای رئیسی دقیقا بر مبنای کدام استدلال عقلی و حکم شرعی شما را برای این وزارتخانه معرفی کرده‌اند ؟ آقای رئیسی به نظر شما برخی از اسامی معرفی شده‌، توهین آشکار به مجلس و نمایندگان ملت نبوده و لذا دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه‌خواری و ویژه‌پروری و مبارزه با فساد و تبعیض ورود به صحنه انتخابات داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این انتصابات و انتخاب‌ها روند ناامیدکننده‌ای را شروع کرده‌اند و با دادن سهم به افراد و گروه‌های خاص، مردم و دلسوزان نظام آزرده خاطر شدند. می‌خواهم از آقای رئیسی سوال کنم کدام شاخص عدالت محوری و شایسته گزینی ضد فساد را مصداق و ملاک عمل قرار دادند که ما از آن بی‌خبریم؟ یا شاید ما سطح سواد و درک مان نمی‌رسد؟

احمدی بیغش با انتقاد از بی‌توجهی به سایت مدیران در انتخاب وزرا گفت: شما بعد از پیروزی در انتخابات سایت مدیران راه انداختید، لطفا بفرمایید چند نفر از افراد معرفی شده خروجی سامانه پر سر و صدای شما بوده اند ؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: جناب ضرغامی ظاهرا معرفی شما بعنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای خود شما هم به حدی غافلگیر کننده بوده که در برنامه‌ها و گفتمان‌های عجولانه شما بیشتر گفتمان با ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترکیب شده است و برنامه‌های شما برای دست یافتن به جایگاه واقعی ایران در صنعت گردشگری ایران بسیار ناامید کننده است و هیچ گونه افق و چشم انداز مشخصی در آن دیده نمی شود، لذا به نظر می‌آید هیچ ذهنیت و باوری عمیق در نگاه شما به این سازمان بزرگ و تاریخی وجود نداشته است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قدر مسلم عزت الله ضرغامی با توجه به شرایط سنی و بی‌انگیزگی محسوس، نمی‌تواند ابتکار عمل را به دست بگیرد و کشور را در سطوح مختلف گردشگری به رونق برساند و خالق جذب درآمدهای سرشار از قبل صدها هزار آثار فاخر و بی نظیر ملی در حوزه میراث جاودان تاریخی و تمدنی و ارزشی باشد.

او افزود: از دیگر نکاتی که ما را ترغیب می کند به طور جدی مخالفت خود را با عالیجناب در کسوت وزارت گردشگری اعلام کنیم این است که عدم توانمندی لازم به دلیل نداشتن شناخت کامل شما از حجم فعالیت‌ها و مأموریت‌های زیرساختی وزارت گردشگری و میراث فرهنگی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  این وزارتخانه به دلیل نو تأسیس بودن و تجربه شرایط ادغامی برای ارتقاء کمی و کیفی نیاز به نیروی پخته و کار بلد از درون دارد که بدون سیاسی کاری و حساسیت‌های بی‌مورد بتواند امورات این وزارتخانه را در سطوح مختلف ارتقاء بخشد. ارتقاء کمی و کیفی چنین وزارتخانه ای توسط فردی صد در صد سیاسی و وابسته به دوستان خاص سیاسی هرگز میسر نخواهد شد و چه بسا که ممکن است حضور شما سبب خسارت‌های بی‌پایانی در آن بشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان گفت: به منظور صیانت از جایگاه ارزشمند میراث فرهنگی کشور و همچنین تحقق برنامه‌های کاربردی در گردشگری داخلی و خارجی از همکاران محترم تقاضا دارم از وزیری آقای ضرغامی عبور نموده تا رئیس جمهور محترم فردی معقول، شایسته، تخصصی، غیر سیاسی و برخوردار از وجاهت ملی و بین‌المللی را برای این وزارتخانه معرفی نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز