رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور:

مناسب سازی ۶۵ درصد دستگاه‌های دولتی برای معلولین/ ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی شهرهای کوچک اختصاص یافت

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۱:۲۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۲۴۵۰۵
مناسب سازی ۶۵ درصد دستگاه‌های دولتی برای معلولین/ ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی شهرهای کوچک اختصاص یافت
ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی گفت: هم اکنون دستگاه‌های دولتی حدود ۶۵ درصد برای معلولین مناسب سازی شده‌اند.

به گزارش برنا؛ ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور در نوزدهمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور گفت:‌ ایجاد ۵۲ شهرستان بدون مانع انتخاب شد که اولین آنها یزد بود همچنین جهت مناسب‌سازی بانک‌ها، ‌بخشنامه ای با ۶ بند به همه بانک ها ابلاغ شد و برای مناسب سازی خدمات در وب نیز پیگیری‌هایی داشتیم و این موارد موضوع جلسات ستاد مناسب سازی بوده است.

او افزود: اپلیکیشنی برای معرفی اماکن مناسب سازی تهیه شده است و هم اکنون قرارداد آن در حال امضا است.

مومن‌سرایی تصریح کرد: وضعیت ۱۲۰۰ دستگاه دولتی در سال ۹۷، ‌مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد ۲۳ درصد بیشتر مناسب سازی نیستند اما این رقم در سال ۹۷ به ۳۹ درصد و در سال ۹۹ به حدود ۶۵ درصد افزایش یافت به آن معنا که دستگاه های دولتی حدود ۶۵ درصد مناسب سازی شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور گفت: ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی راه اندازی شد که این مراکز جهت استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده‌اند.

مومن سرایی افزود: شاهد بالاترین آمار برگزاری جلسات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور بودیم و اگر در گذشته نیز این جلسات به این شکل و به‌طور مستمر برگزار می‌شد امروز شاهد وضعیت بهتری در حوزه مناسب سازی بودیم هرچند که امیدواریم در آینده نیز این موضوع سرلوحه کار قرار گیرد.

او درباره میزان پیشرفت مصوبات این ستاد گفت:‌ اولین جلسه در سال ۹۳ آغاز شد که در آن سال فقط دو جلسه و در سال ۹۴ یک جلسه برگزار شد. سال ۹۶ یک جلسه، سال ۹۷ دو جلسه، سال ۹۸ یک جلسه، سال ۹۹ هشت جلسه و امسال تاکنون سه جلسه برگزار شد. طی دو سال اخیر، ۱۱ جلسه پی در پی برگزار شد. در جلسه اول ۷۰ درصد مصوبات محقق شد. برخی مصوبات کاربردی، طولانی مدت هستند.

مومن سرایی ادامه داد: برای هر شهرستان کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۵۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی درنظر گرفته شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور  بیان کرد: کمیته حقوقی، کمیته فنی و کمیته آموزش و اطلاع رسانی از کمیته های فرعی ستاد هستند که ۶۸ جلسه برای آن برگزار شد. در سطح استانی نیز ۵۹۳ جلسه ستاد مناسب سازی برگزار شده است.

مومن سرایی در پایان گفت: دستورالعمل نحوه تشکیل جلسات ستاد، تهیه لوگوی ستاد و دبیرخانه با پیگیری دو ساله، ارزیابی اقدامات مناسب سازی دستگاه ها از طریق جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی، ابلاغ سیاست های ستاد از سوی دبیرخانه، بازنگری مقررات ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت  بعد از ۱۰ سال، ‌ تهیه سند ملی راهبردی پنج ساله مناسب سازی و رونمایی نشان تراز معلولین از جمله مهم ترین اقدامات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز