مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران در پنج استان/ آسمان صاف در بیشتر مناطق

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۴۹۸۷
رگبار باران در پنج استان/ آسمان صاف در بیشتر مناطق
صادق ضیائیان از وقوع رگبار باران در پنج استان کشور خبر داد و گفت: از شنبه (۶ شهریورماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

به گزارش برنا؛ صادق ضیائیان گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات در تهران و سمنان وقوع رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. فردا (۵ شهریورماه) علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

او افزود: از روز شنبه تا سه شنبه (۶ تا ۹ شهریورماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. امروز (۴ شهریورماه) سواحل شرقی دریای خزر و طی دو روز آینده بخش‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: جمعه (۵ شهریورماه) وزش باد در جنوب غرب افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های ایلام و خوزستان وجود دارد. طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود. در منطقه زابل و شمال سیستان و بلوچستان خیزش باد و گرد و خاک رخ می‌دهد. در این مدت دمای هوا نیز در نیمه غربی کشور بطور نسبی افزایش می‌یابد.

او درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهارکرد: فردا و پس فردا (۵ و ۶ شهریورماه) آسمان پایتخت صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران فردا ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد و پس فردا ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نظر شما