انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک هواشناسی با موسسه ژئوفیزیک

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۱۶:۳۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۴۹۹۲
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک هواشناسی با موسسه ژئوفیزیک
تفاهم نامه همکاری مشترک برای ایجاد و گسترش همکاری های علمی، آموزشی میان سازمان هواشناسی کشور و موسسه ژئوفیزیک امضا شد.

به گزارش برنا؛ در نشست با رئیس مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران صبح امروز که با حضور دکتر تاج بخش، معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و رئیس محترم سازمان هواشناسی کشور، دکتر حاتمی رئیس محترم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و جمعی از معاونین و مدیران دو مجموعه که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار گردید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دو مجموعه که مفاد آن پیرامون بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین تاکید شد.

در این نشست سحر تاج بخش، معاون محترم وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مجموعه سازمان هواشناسی کشور و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو آمادگی همکاری با همه دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور به ویژه مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پیرامون انجام پروژه‌های مشترک را دارد و از این موضوع استقبال هم می‌کند.

وی ضمن اعلام این موضوع که باسابقه‌ترین مرجع علمی هواشناسی در کشور مؤسسه ژئوفیزیک است افزود: فارغ التحصیلان هواشناسی در کل کشور جزو بهترین سرمایه‌های این سازمان بوده که می‌بایستی از این ظرفیت عظیم در کشور به نحو احسن بهره ببریم تا بتوانیم خدمات بهتری به کشور ارائه نمائیم.

در ادامه این دیدار دکتر محمد رضا حاتمی رئیس محترم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار کرد: سازمان هواشناسی به عنوان یک سازمان مطالعاتی جزو افتخارات کشور بوده که انتظار همکاری و تعامل بیشتر این گونه سازمان‌ها با نهادهای دانشگاهی و تحقیقاتی که اتاق فکرهای کشور می‌باشند داریم.

او بیان کرد: مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران جزو اولین مؤسسات علمی کشور است که دانشجوی رشته هواشناسی تربیت نموده، خواستار ارتباط بیشتر سازمان هواشناسی کشور با مجموعه مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران هستیم.

در پایان این نشست طرفین با امضای تفاهم نامه‌ای به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های علمی، تخصصی، مشورتی و تجهیزاتی تاکید نمودند.

نظر شما