یک کارشناس آموزش مطرح کرد:

الزام توجه به نکات مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۰۶:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۵۰۵۱
الزام توجه به نکات مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان
مهرشاد ابوحمزه در واکنش به اینکه برخی از والدین اظهارنظرهای شخصی را برای انتخاب رشته فرزندشان دخیل می‌کنند، گفت: خانواده‌ها باید بتوانند با آگاهی بهتری برای فرزندشان انتخاب رشته کنند. در این اقدام میانگین حداقلی برای نمرات و علاقه او تعیین کننده رشته تحصیلی است.

به گزارش برنا؛ انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع تحصیلی دبیرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همین انتخاب می‌توان علاقه و قابلیت‌های دانش آموز را شناسایی و او را نسبت به حرفه آینده‌اش علاقمند کند. در این شرایط انتظار می‌رود تا با تصمیم گیری درست بتوان بهترین انتخاب رشته را برای دانش آموزان داشت.

 

مهرشاد ابوحمزه، کارشناس آموزش درباره راهکارها برای انتخاب رشته دانش آموزان به خبرنگار برنا گفت: مقوله انتخاب رشته فقط به یک پایه تحصیلی مربوط نمی‌شود، بلکه زمانی که کودک وارد پیش دبستانی می‌شود در نظام تعلیم و تربیت باید زمینه‌هایی را فراهم کرد تا فرد نسبت به استعدادها، توانمندی‌ها و علایق خود به شناخت مناسب دست پیدا کند.

ابوحمزه افزود: دانش آموز بعد از 9 سال تحصیلی در دوره دوم متوسطه باید یک رشته تحصیلی را انتخاب کند. آموزش و پرورش برای شناخت بهتر از علایق و توانمندی‌های دانش آموزان یک کارنامه‌ای از توانمندی‌های او ارائه می‌دهد. این اقدام در روند هدایت تحصیلی موثر و نشان دهنده توانایی‌های دانش آموز است.

او تاکید کرد: نظرات خانواده‌ها و مشاوران مدرسه با توجه به فعالیت‌های گروهی و انفرادی دانش آموز از دیگر مسائل مورد توجه در انتخاب رشته دانش آموز است که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

ابوحمزه در واکنش به اینکه برخی از والدین اظهارنظرهای شخصی را برای انتخاب رشته فرزندشان دخیل می‌کنند، گفت: خانواده‌ها باید بتوانند با آگاهی بهتری برای فرزندشان انتخاب رشته کنند در این اقدام میانگین حداقلی برای نمرات و علاقه  او تعیین کننده رشته تحصیلی است.

این کارشناس آموزش با بیان اینکه اغلب والدین به آینده شغلی فکر کرده و تمایل دارند که فرزندشان در رشته‌های تجربی و رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی تحصیل کنند، افزود: طی سال‌های اخیر سعی شده تا تمایل به تحصیل در رشته‌های تجربی متعادل‌تر شود. اغلب دانش آموزان به شیمی و تجربی علاقه‌مند هستند.

او درباره روند استقبال دانش آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تاکید کرد: برای ادامه تحصیل هم مشکل خاصی نیست. برای این دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی از رشته‌های فنی و کار و دانش محل‌هایی را ایجاد کرد تا آنها بتوانند به بازار کار وارد شوند. در این روند زمینه ورود دانش آموز به بازار کار ایجاد شود و در دانشگاه هم زمینه تحصیل و مهارت آموزی او پیش بینی شود.

ابوحمزه با اشاره به دیگر نکات برای انتخاب رشته دانش آموزان گفت: دانش آموزان برای انتخاب رشته باید موقعیت کاری را در نظر بگیرند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما