فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم:

کرونا، ابتلا به دیابت را افزایش داده است/ لزوم انجام غربالگری دیابت به صورت سراسری

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۰۵:۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۲۵۲۹۶
کرونا، ابتلا به دیابت را افزایش داده است/ لزوم انجام غربالگری دیابت به صورت سراسری
سید حسین صمدانی فرد با بیان اینکه به دلایلی ابتلا به کرونا، به خاطر استرس و یا حتی مصرف دارو هایی میزان ابتلا به دیابت افزایش پیدا کرده است، گفت: دیابت در حال حاضر بسیار شایع است و آنقدر این بیماری شایع شده است که باید به سمت غربالگری آن حرکت کنیم. تعداد بیماران دیابتی در ایام کرونا افزایش پیدا کرده است.

سید حسین صمدانی فرد، فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: به طور کلی انسولین قلمی یا pen انسولین هایی هستند که از قبل پر شده است و فرقی کیفی بین انسولین قلمی و تزریقی وجود ندارد.

او با بیان اینکه به طور کلی در حال حاضر انسولین ها انسولین انسانی هستند ولی چندی قبل از آن انسولین ها، انسولین حیوانی بود که از حیوانات انسولین گرفته می شد و با تزریق آن واکنش های پوستی و آلرژیک ایجاد می شد، گفت: انسولین هایی که داخل قلم ریخته شده و به عنوان انسولین آنالوگ از آن ها یاد می شود سریع الاثر هستند.

صمدانی فرد ادامه داد: انسولین های داخلی انسولین های خوبی هستند چرا که وزارت بهداشت آن ها را تأیید کرده اند؛ اما تولیدات آن در تهران به اندازه ای که ما فکر می کنیم در ایران صورت نمی گیرد و بسیاری از انسولین هایی که به نام انسولین ایرانی وجود دارد پکیج ایرانی دارند اما تماما ایرانی نیستند.

او با اشاره به اینکه بهتر است طیف انسولین ایرانی، خارجی، چینی و... را از ذهن خارج کنیم چرا که انسولینی که تأییدیه وزارت بهداشت را دارد قابل تزریق است و عارضه ای ندارد، افزود: تزریق انسولین مانند مصرف آسپرین در افراد عملکرد متفاوتی دارد و نمی توان عنوان کرد زمانی که با مصرف دارویی فردی به شکست درمانی می رسد، این دارو برای دیگران نیز تأثیر مشابهی دارد.

صمدانی فرد تصریح کرد: دیابت در حال حاضر بسیار شایع است و آنقدر این بیماری شایع شده است که باید به سمت غربالگری آن حرکت کنیم.

فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم درباره ارتباط دیابت و کرونا گفت: به دلایلی ابتلا به کرونا، به خاطر استرس و یا حتی مصرف دارو هایی میزان ابتلا به دیابت نیز افزایش پیدا کرده است بنابراین تعداد بیماران دیابتی در ایام کرونا افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز