حرمت الله رفیعی:

پس از نشست دو ساعته با ضرغامی بارقه‌های امید در ذهنم روشن شد/ ضرغامی در نقد و انتقاد گاهاً از من جلوتر رفت! /ضرغامی خودش و مدیریتش را پشت میزی نمی‌داند

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۲۷۱۶۴
پس از نشست دو ساعته با ضرغامی بارقه‌های امید در ذهنم روشن شد/ ضرغامی در نقد و انتقاد گاهاً از من جلوتر رفت! /ضرغامی خودش و مدیریتش را پشت میزی نمی‌داند
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: پس از نشست دو ساعته با عزت الله ضرغامی این گونه برداشت کردم که صنعت گردشگری پس از سال ها شاهد مدیریت فردی است که می تواند با مدیریت جهادی و توانایی و تعامل شایسته گره های کور را بازگشایی کند، مدیری که هم در داخل بدنه دولت دارای قدرت است و هم مردم پسند رفتار می کند.

حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به دیدار روز گذشته اش با عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: من را در عرصه گردشگری با روحیه انتقادی می شناسند، کسی که بیشتر بر اساس مناقع صنفی و ملی حرف می زند تا منافع شخصی، پس با همین روحیه و نگاه می توانم این طور بگویم که براساس شناخت و نه رفاقت قبلی با ضرغامی و بعد از نشست دو ساعته دیروز با او بارقه های امید در ذهن من ایجاد شد که پس از سالها شاهد مدیری خواهیم بود که پشت میز نشین نبوده و توانای اجرایی و تعاملی بالایی دارد.

رفیعی با بیان این که متأسفانه در ادواری مجموعه میراث فرهنگی به حیاط خلوت دولت ها تبدیل شده بود، افزود: کسانی که بیشتر نورچشمی بودند و نمی توانستند پستی را در داخل خود دولت عهده دار شوند به این بخش روانه می شدند و همین باعث شده بود که گاهاً شاهد مدیران و متولیانی باشیم که توانایی گرفتن حق گردشگری را از دولت نداشتند. همین بود که وزارتخانه هایی نظیر بهداشت، اقتصاد و کار همیشه بر گردشگری سوار بودند!

او با اشاره به سابقه مدیریتی ضرغامی ادامه داد: وزیر جدید وزارت میراث فرهنگی چندین سال با حکم مستقیم مقام معظم رهبری رئیس سازمان صداوسیما بود و پس از آن هم در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مدیریت داشت و چون آن زمان هم گردشگری زیرمجموعه این نهاد بود، به نظر می رسد که او با صنعت گردشگری به نوعی آشنایی دارد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اعتقاد بر اینکه ضرغامی نشان داده که بیشتر مردم پسند است تا دولت پسند، ادامه داد: در جلسه دیروز در حالی که با نگاه انتقادی مشکلات عرصه گردشگری را برای او بازگو میکردم، گاهاً در بخش هایی میدیدم که ضرغامی نه تنها پذیرای این مشکلات بوده، بلکه در جاهایی برای انتقاد و طرح مشکل از من جلوتر می رفت!

رفیعی افزود: برای مثال آقای ضرغامی دیروز با اشاره به مرز دریایی طولانی کشور، فعال نبودن گردشگری دریایی را ضعفی بزرگ دانست و گفت بنا دارد تا به زودی و بدون حضور خدم و حشم و محافظ به شمال و جنوب سفر کند و از نزدیک پتانسیل های گردشگری این مناطق را بررسی کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی یکی از مشکلات و دلایل عدم موفقیت صنعت گردشگری را حضور متولیانی دانست که چون قدرت بالایی در هیأت دولت و در تعامل با دیگر ارکان حکومت نداشتند، نمیتوانستند حق صنعت گردشگری را بگیرند و این موضوع باعث گلایه های اهالی صنعت گردشگری شده بود.

به نظر او ضرغامی با توجه به سابقه مدیریتی و نوع شخصیتی و رفتاری می تواند سوار بر موج مطالبات صنعت مظلوم مانده گردشگری شود، کما اینکه در مجلس و در هنگام دفاع از برنامه های خود روان صحبت کرد و در جلسه معارفه هم با شوخی و مزاح با دیگر وزرا باب جدیدی را در بیان آن چه می خواهد ، باز کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز