چگونه درآمد گردشگری از نفت هم پیشی می گیرد؟

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۲۳:۳۶:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۷۳۳۱
چگونه درآمد گردشگری از نفت هم پیشی می گیرد؟
حرمت الله رفیعی با بیان اینکه باید کلیات اقتصاد گردشگری و اقتصاد بدون مرز بررسی شود، گفت: باید بتوان توقعات در زمینه گردشگری را برطرف کرد در این شرایط درآمد گردشگری حتی از نفت هم پیشی می‌گیرد.

به گزارش برنا؛ طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا صنعت گردشگری کشور با چالش‌های متعدد همراه شده است. این وضعیت تعطیلی بسیاری از آژانس‌های گردشگری  کشور را به دنبال داشته است. در حالی که قبل از شیوع کرونا هم صنعت گردشگری ایران چندان فعال نبود و با شیوع کرونا این صنعت به شدت با رکود همراه است. توسعه صنعت گردشگری نیازمند همراهی مسئولان امر برای توسعه این مهم در ایام پسا کرونا است. بر اساس بررسی‌های انجام شده در ایام قبل از شیوع کرونا اغلب مسافرت‌ها در کشور  به مقاصد شهرهای مذهبی و کشورهای منطقه هدف گردشگری داخلی و خارجی بوده است. هرچند به دلیل شیوع کرونا به شکل قابل توجهی از میزان سفرها کاسته شده و نیاز است تا در ایام پسا کرونا بتوان در زمینه توسعه صنعت گردشگری کشور اقدامات اساسی در دستور کار قرار داد.

حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره ماحصل نشست با عزت الله ضرغامی، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی به خبرنگار برنا گفت: طی دو سال کرونایی آژانس‌های مسافرتی با ضرر و زیان‌های متعدد همراه بوده‌ است.

او افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ظرف 10 -15 روز مشکل واکسن گردشگری برطرف شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی  ادامه داد: طی دو سال اخیر پایه‌های گردشگری کشور ویران شده است. باید به نحوی رفتار شود تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

رفیعی تاکید کرد: صنعت گردشگری باید با وزارت دارایی، وزارت بهداشت، بیمه، وزارت امور خارجه  و  دیگر دستگاه‌های مربوطه مشکلاتش را برطرف کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: در این نشست قول مساعد برای برطرف‌سازی مشکلات ایجاد شده است.

او درباره روند ارائه  وام  و تسهیلات در صنعت گردشگری گفت: اسفند سال گذشته طی نشست با مسئولان امر در زمینه ارائه وام به آژانس‌های مسافرتی مخالفت خود را اعلام کرده‌ام، چون با ارائه وام دفاتر مسافرتی بیش از پیش بدهکار می‌شوند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در زمینه توسعه گردشگر و واکسیناسیون افزود: کلیات اقتصاد گردشگری و اقتصاد بدون مرز بررسی شده است. باید بتوان توقعات را برطرف  کرد.  در این شرایط درآمد گردشگری حتی از نفت هم  پیشی می‌گیرد.

رفیعی تاکید کرد: باید بتوان با آماده‌سازی صنعت گردشگری برای پذیرش توریست اقدامات متعدد همچون ایجاد هتل، جاده، ترمینال  و ... را در اولویت اقدامات قرار داد.

 به گفته او گردشگری ورودی فقط اروپا نیست، بلکه از کشورهای مختلف همچون عراق، عمان، آذربایجان، افغانستان و ...  باید زمینه ورود ایجاد شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز