شعله ور شدن دوبار حریق در تالاب انزلی

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۰:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۷۶۲۲
شعله ور شدن دوبار حریق در تالاب انزلی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: علیرغم اطفای هوایی آتش توسط بالگرد هلال‌احمر، ولی متأسفانه موفق به اطفای کامل آتش نشده و از ظهر دیروز با وزش باد نیزار‌های تالاب انزلی دچار آتش‌سوزی دوباره شد.

به گزارش برنا؛ مرادی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ درصد حریق تالاب انزلی تا ظهر روز سه شنبه مهارشده بود، گفت: از عصر دوشنبه ۱۲ هکتار از اراضی تالاب انزلی دچار حریق شد که با تلاش‌های صورت گرفته تا ظهر روز سه شنبه ۹۵ درصد حریق ایجادشده در نیزار‌ها مهار شد.

مرادی با اشاره به شعله‌ور آتش نیزار‌های تالاب انزلی از عصر سه‌شنبه گفت: علیرغم اطفای هوایی آتش توسط بالگرد هلال‌احمر، ولی متأسفانه موفق به اطفای کامل آتش نشده و از ظهر سه‌شنبه با وزش باد نیزار‌های تالاب انزلی دچار آتش‌سوزی دوباره شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ورود هواپیمای ایلوشین و چند بالگرد اطفای حریق را مورد تأکید قرار داد و افزود: تالاب انزلی یک سرمایه ملی بوده و باید از آن به بهترین نحو محافظت شود، لذا در این خصوص امکان ریسک وجود ندارد به این منظور برای مهار کامل آتش درخواست اعزام هواپیمای ایلوشین از سازمان امداد هوایی و چند بالگرد اطفا نیز به گیلان را کردیم.

به گفته مرادی هواپیمای ایلوشین در ساعات اولیه صبح چهارشنبه در فرودگاه رشت نشسته و قابلیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب را دارد که بسیار می‌تواند به اطفای کامل حریق کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز