​آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار وزیر کار:

حل مشکلات مردم بایداصلی‌ترین برنامه‌ مدیران کشور باشد

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۱۴:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۸۲۰۹
حل مشکلات مردم بایداصلی‌ترین برنامه‌ مدیران کشور باشد
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: مردمی بودن و درک مشکلات آنها باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.

به گزارش برنا؛ حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی  با وی اظهار داشت: وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی حافظ قرآن هستند  که مایه مباهات است و مزیت بسیار گهرباری محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: جوان باتقوا از ذخیره‌های اسلام و نظام اسلامی است.

وی جدیت در کار را مزیت دیگر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و اظهار داشت:  این مهم در همان شب رأی اعتماد برای ملت ثابت شد و شما در همان شب در وزارتخانه حاضر شدید.

وی با بیان این که کار برای مردم و قدم برداشتن برای حل مشکلات آنها پاداش فراوانی دارد، اظهار داشت: توجه همه مسئولان باید به مردم باشد و مردمی بودن و درک مشکلات آن ها باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر  توجه به بیت‌المال و صرفه‌جویی در آن نیز تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان در نظام اسلامی راهنما و الگوی مردم هستند و باید در رفتار و کارهای خود به این مهم توجه داشته باشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: چنانچه عدالت را محور قرار دهید قطعاً در کارتان موفق خواهید شد چرا که این توصیه مولا و پیشوای مان حضرت امیر المومنین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شغل یکی از اقدامات مثبت دیگری است و باید سعی کنید برای مردم شغل ایجاد کنید چرا که بیکاری، آفت است.

وی ابراز داشت: خیلی از افراد جامعه از بیکاری به ستوه آمده‌اند که باید با برنامه‌ریزی برطرف شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: گرانی مسئله دیگری است که مردم از آن رنج می‌برند و باید فکر اساسی برای آن شود پایین آمدن ارزش پول ملی کشور واقعاً تأسف‌بار است که باید چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد:  باید به دنیا نشان دهیم که حکومت اسلامی در همه زمینه‌ها موفق است و برای همه مشکلات راه‌حل دارد.

وی افزود: نباید این مهم را هم فراموش کنیم که دشمنان نظام در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به کشور بهره بگیرند و نباید زمینه را برای توطئه‌های آن ها فراهم کنیم.

سیاستگذاری در زمینه اشتغال،  از اولویت‌های اصلی  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار، حل مشکلات مردم را یکی از اصلی ترین برنامه‌های خود برشمرد و گفت: معیشت 60 میلیون نفر به نوعی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 حجت الله عبدالملکی  به سازمان های زیر مجموعه این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت:  معیشت 60 میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی به این وزارت خانه وابسته است.

وی ادامه داد: 220 هزار تعاونی ثبت شده است و بیش از 90 هزار تعاونی هم اکنون فعال هستند که برنامه‌های مهمی  نیز برای این تعاونی‌ها داریم.

عبدالملکی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه  سیاستگذاری در زمینه اشتغال  است.

وی توجه به وضعیت  معیشت مردم را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن ها را جبران کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارتخانه هستند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان این که ما می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم، گفت: 4 صندوق بیمه‌ای زیرمجموعه وزارتخانه هستند که شرکت‌های مهمی دارند که  توجه به کارآمدی آنها مورد تاکید است  که در این ارتباط دستور اکید رئیس‌جمهور، سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده است که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند کند.

گفتنی است: حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین سفر استانی خود ، صبح امروز وارد استان قم شد. دیدار با مراجع عظام و بازدید از طرح های تولیدی از برنامه های سفر یک روزه عبدالملکی به استان قم است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز